رئیس مجلس نمایندگان آفریقای جنوبی:

عضویت ایران در بریكس

عضویت ایران در بریكس به گزارش سنج نیوز رئیس مجلس نمایندگان آفریقای جنوبی با بیان این كه علاقمند به عضویت ایران در بریكس هستیم اظهار داشت امیدواریم آقای روحانی پیش از پایان سال جاری میلادی سفری به آفریقای جنوبی داشته و بتوانیم میزبان ایشان باشیم.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، بالكا ام بته رئیس مجلس نمایندگان آفریقای جنوبی در نشست خبری خود با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با تاكید بر نقش پارلمان ها در ایجاد روابط كشورها گفت: نشست های پارلمانی كه در اقصی نقاط دنیا برگزار می شود همكاری های خوبی را به دنبال دارد و اعتقاد داریم كه در كنار مدیریت و زندگی خودمان باید نقش سازنده ای داشته باشیم تا جهان خوبی برای آیندگان بسازیم.
وی افزود: در سفری كه رئیس جمهور آفریقای جنوبی به تهران داشت موضوع الحاق ایران به بریكس مطرح شد و ما هم این را در دستور كار خودمان قرار دادیم و علاقمند هستیم كه ایران هم به عضویت بریكس درآید.
رئیس مجلس نمایندگان آفریقای جنوبی اظهار كرد: معتقدیم اضافه شدن ایران می تواند سازنده و موجب اهتمام بیشتر نسبت به رشد و توسعه باشد.
وی افزود: وسعت ایران و جمعیت ۸۰ میلیونی آن را می شناسیم؛ ایران در زمینه آموزش دستاوردهای مهمی داشته و با موقعیت استراتژیك ایران هم آشنا هستیم لذا عضویت ایران در بریكس می تواند دستاوردهای خوبی داشته باشد.
وی در پایان اظهار كرد: امیدواریم پیش از پایان سال جاری میلادی آقای روحانی سفری به آفریقای جنوبی داشته باشد و ما میزبان ایشان باشیم. همچنین یك بار دیگر میزبان آقای لاریجانی رئیس مجلس ایران در آفریقای جنوبی باشیم.

 

1396/06/11
21:39:14
5.0 / 5
5241
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز