سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام كرد:

اعتراض رسمی ایران به تركمنستان

اعتراض رسمی ایران به تركمنستان سنج نیوز: سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام نمود: به اقدام نیروهای مرزی تركمنستان در تیراندازی به ماهیگیران ایرانی رسما اعتراض كردیم و خواهان توضیح شدیم.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اخبار ناگوار انتشار یافته در خصوص تیراندازی مرزبانان دریایی تركمنستان به سمت ماهیگیران ایرانی و جان باختن دو تن و دستگیری دو تن دیگر اظهار نمود: بلافاصله بعد از وقوع این حادثه و انتشار این خبر تاسف برانگیز، وزارت امور خارجه و سفارت جمهوری اسلامی ایران در آن كشور در تماس با مقامات تركمنستان به طور جدّ پیگیر مبحث شدند و طی یادداشتی رسمی از دولت آن كشور خواهان توضیح درباره این حادثه شدیم كه این پیگیری ها همچنان ادامه دارد.
وی با اشاره به روابط دوستانه فی درخلال تصریح كرد: شدیدا به اقدام نسنجیده نیروهای مرزبانی تركمنستان در تیراندازی به یك قایق ماهیگیری و غیر نظامی معرضیم؛ چون كه حتی اگر ماهیگیران ایرانی به آب های تركمنستان نزدیك شده باشند بر مبنای رویه و عرف معمول بین المللی نیروهای مرزی می توانند آنها را از محدوده آب های آن كشور دور نمایند. از این رو خواهان توضیح فوری و رسمی مقامات مسئول در تركمنستان هستیم و امیدواریم با عنایت به روابط مودت آمیز میان دو كشور و با همكاری مقامات ذیصلاح آن دولت چگونگی ابعاد این حادثه روشن گردد.



1397/01/03
12:12:16
5.0 / 5
5868
تگهای خبر: ایران , روابط , وزارت امور خارجه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز