سردار باقری: حومه دمشق مشمول آتش بس نیست

سردار باقری: حومه دمشق مشمول آتش بس نیست سنج نیوز سردار باقری: حومه دمشق مشمول آتش بس نیست


به گزارش سنج نیوز به نقل از خبر آنلاین، سرلشكر محمد باقری رییس ستاد كل نیروهای مسلح در مورد قطعنامه آتش بس سوریه اظهار داشت: این دفعه هم مانند دفعات گذشته كسانی كه خواستار امنیت و آرامش سوریه نیستند، وقتی دیدند ارتش و حكومت سوریه همت كرده و می خواهد حومه دمشق را از لوث وجود تروریست ها پاكسازی كند، علم آتش بس برداشتند تا بتوانند از تروریست ها حمایت كنند.

وی ادامه داد: ارتش سوریه و حاكمیت قانونی این كشور به دنبال آتش بس است تا بتواند امنیت مردم دمشق را تامین كند. اهم سخنان وی در همایش ملی علوم و معارف دفاع مقدس در آموزش و پرورش را به نقل از خبرگزاری ها بخوانید: *از حومه دمشق تابحال هزار و ۲۰۰ خمپاره به سمت دمشق شلیك شده و امنیت و آرامش مردم برهم خورده و تعداد زیادی از مردم بی گناه به شهادت رسیدند و فعالیت های اقتصادی مردم دچار اختلال شده است.باید در این مناطق پاكسازی اتفاق می افتاد. *با كار مشتركی كه دوستان كشور سوریه همچون ایران و روسیه انجام دادند، این قطعنامه قدری تعدیل شد و تروریست های مشخص و نامداری مانند جبهه النصره استثنا شدند و جنگ با آنها ادامه خواهد داشت. لكن حیطه هایی برای آرامش و آتش بس برقرار می گردد برای آنكه مردم حومه دمشق صدمه نبینند و بتوانند به زندگی خود ادامه دهند. اما بطور قطع اینگونه نخواهد بود كه این ها بتوانند از تروریستها حمایت و پشتیبانی كنند و این جبهه تروریستی بخواهد باقی بماند.

*ما به قطعنامه ای كه یك تصمیم بین المللی است پایبند خواهیم بود و دولت سوریه هم به آن پایبند است اما بخش هایی از منطقه حومه دمشق كه در قطعنامه هم به آنها اشاره شده مورد آتش بس نیستند و پاكسازی در آنها ادامه خواهد داشت. *دفاع مقدس آنقدر بزرگ است كه نیازی به اغراق ندارد. قاطعانه می گویم در طول هشت سال دفاع مقدس كه همه آن مدت، توفیق حضور در جبهه ها را داشتم، حتی یك مورد هم سراغ ندارم كه فرماندهی به رزمندگانش دستور داده باشد بر روی مین برود و راه را باز كند.

*رزمندگان بخش تخریب واحد های رزم نمی آمدند مین را بردارند یا چاشنی آن را خالی كنند؛ آن ها با روشی بسیار حرفه ای، چاشنی مین را برداشته و یك چاشنی خراب را به جای آن می گذاشتند؛ فردای آن روز كه دشمن می آمد و میدان مین خویش را بررسی می كرد، هم مین، هم چاشنی های مین و هم سیم تله مین را می دید و مطمئن می شد كه این مین ها هنوز آماده انفجار هستند. *۳۵ كشور جهان در جنگ تحمیلی به لحاظ مالی، فكری و تسلیحاتی، پشتیبان صدام بودند داقل خواسته دشمنان در جنگ تحمیلی ضد ملت ایران تجزیه كشور و حداكثر خواسته آن ها براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.

*ما برای حدود ۵ قرن تحت تاثیر حكام نالایق دچار ضعف هایی بودیم، اما ملت ایران تحت تاثیر آموزش روحانیت و فرهنگ اسلامی، انقلاب برپا كرد و تصمیم گرفت با تاكید بر ارزش های اسلامی و ملی روی پای خود بایستد و استقلال كامل را برای خود رقم بزند. این ملت صلح دوست و با فرهنگ، اما با توطئه هایی مواجه گردید و به فاصله كمی پس از انقلاب گرفتار تجاوزی آشكار از جانب استكبار و نماینده آن رژیم بعث شد. *در شرایطی قرار داریم كه از یك سو قدرت های بزرگ استكباری كه قرن ها ملت ها را استعمار كردند بنا دارند فرهنگ مورد علاقه خودشان را به سایر ملت ها تحمیل كنند و از جانب دیگر ملت ها هم علاقه دارند برپایه فرهنگ خودشان حركت كنند و این نبرد در بعد فرهنگی در حال جریان است. در دوره ای هستیم كه تحولات در بازه های زمانی كوتاه و با سرعت در حال اتفاق است و فضای مجازی هم به این جریان سرعت بخشیده است.

*ما شكست از شوروی در ماجرای عهدنامه گلستان و تركمنچای را تجربه كردیم و می بایست گنجینه بزرگ دفاع مقدس را در مقابل آن سرافكندگی باعث افتخار و سربلندی ملت ایران بدانیم. دفاع مقدس می تواند مفاهیم مربوط به اداره كشور برپایه چشم انداز ۲۰ ساله را برای نسل جوان معنا كند و بگوید امنیت ملی، مشاركت مردم و بصیرت چگونه اتفاق می افتد. *اگر مقرر است در برابر تهدید ها به بازدارندگی برسیم و صلح و آرامش برای مردم تامین نماییم نیاز به ابزار های مختلف همچون دفاع مقتدرانه داریم با شرایط كشور ما این دفاع غالبا انسان پایه است و نیاز به جوانانی دارد كه می بایست در آموزش و پرورش تربیت شوند. 27215

1396/12/06
14:22:02
5.0 / 5
4957
تگهای خبر: ایران
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۵

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز