پاسخ های حجت الاسلام نواب به دغدغه های زائرین ایرانی در مکه

پاسخ های حجت الاسلام نواب به دغدغه های زائرین ایرانی در مکه سنج نیوز: به گزارش سنج نیوز، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، با حضور در جمع زائرین ایرانی در مکه، به دغدغه های آنان پاسخ داد.



به گزارش سنج نیوز به نقل از مهر، در این بازدید که سیدعباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت و چند تن از مدیران و مسؤولان سازمان حج و بعثه مقام معظم رهبری حضور داشتند، سرپرست حجاج ایرانی ابتدا به رستوران هتل رفت و برای زائرین که درحال صرف غذا بودند حج مقبول آرزو کرد.
سیدحمید رضوی زائر ۵۷ ساله از استان تهران از نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خواست که روحانیون کاروان ها علاوه بر بحث مناسک و اعمال حج، به تبیین فلسفه این موسم معنوی هم اهتمام داشته باشند که حجت الاسلام والمسلمین نواب بر پیگیری این مورد تاکید کرد.
همچنین، شماری از بانوان زائر همچون نرگس قنبری از تهران، بیان نمود: ما قرار بود که ۸ خردادماه به سرزمین وحی سفر نماییم، اما سفر ما در ۱۱ خرداد انجام شد که آقای سیدعباس حسینی در اینباره ضمن اشاره به جدول اعزام زائرین توضیحاتی عرضه داد.
حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب در ادامه این بازدید میدانی، از بخش های مختلف درمانگاه مرکزی هتل بازدید نمود.
حمیدرضا جنیدی در این بازدید ضمن اشاره به این که درمانگاه مذکور پذیرای بیماران ۱۰ هتل محل اسکان زائرین ایرانی در دو خیابان «منصور» و «أجیاد» مکه است، اظهار داشت: مراجعات به این مرکز با عنایت به ظرفیت و امکانات آن، بسیار زیاداست، به صورتی که تا ظهر امروز ۱۰۰ زائر به این مرکز مراجعه نموده اند.
حجت الاسلام والمسلمین نواب از زحمات شبانه روزی پزشکان و پرستاران این درمانگاه تشکر کرد و خطاب به آنها اظهار داشت: «هدف همه خادمان ضیوف الرحمان رسیدگی به وضعیت زائرین و خدمت رسانی به آنان است».
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت سپس در لابی هتل پاسخگوی سوالات و دغدغه های زائرانی شد که رجوع کردند. زائری به نام «محسن علی مددی» به سرپرست حجاج ایرانی پیشنهاد کرد که زائرین هر استان در یک هتل مستقر شوند که حجت الاسلام والمسلمین نواب در پاسخ اظهار داشت: این کار قابلیت اجرایی دارد، اما یکی از فلسفه ها و اسرار حج «لتعارفوا» (آشنایی زائرین با یکدیگر) است، همانطور که در موسم حج هم زائرانی از ملیت ها و نژادهای مختلف حضور دارند، یکی از فلسفه های این سفر معنوی همزیستی مسالمت آمیز افراد با یکدیگر است.
فاطمه فروتن از تهران هم پرسشی در رابطه با مراسم برائت از مشرکین داشت که حجت الاسلام والمسلمین نواب اظهار داشت: همان گونه که مقام معظم رهبری تاکید کردند، حج هم وحدت و هم برائت است. اولویت اصلی ما سلامت زائرین است، از ضیوف الرحمان می خواهیم که تنها به انجام اعمال و مناسک خود در نهایت آرامش عمل کنند تا دغدغه ای در این حوزه نداشته باشند سایر برنامه ها هم در زمان خودش صورت می گیرد.
در ادامه گیتی باقری و رحیم نقوی از زائرین استان تهران از سرپرست حجاج ایرانی خواستند که اهتمام بیشتری به طب سنتی در بحث درمان زائرین صورت گیرد که سرپرست حجاج ایرانی قول مساعدت و پیگیری در این حوزه داد.
بهرام قربانی هم سؤالی در رابطه با علت طولانی بودن زمان حج تمتع داشت که نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اظهار داشت: پروازهای هواپیمایی از ایستگاههای کشورهای مختلف صورت می گیرد، این در شرایطی است که در عربستان تنها دو فرودگاه جده و مدینه منوره پذیرای زائرین هستند و این دو فرودگاه علاوه بر زائرین ایرانی، باید پذیرای حجاج ده ها کشور دیگر باشند. ازاین رو اعلام نموده اند کشورهایی که بیشتر از سی هزار زائر دارند باید زائرین خویش را طی ۳۰ روز بیاورند و ۳۰ روز بازگردانند.
در همین راستا، نادعلی کریم پور مدیر مجموعه کاروان های ایرانی در هتل «کدی تاور ۲» شهر مکه، اظهار داشت: در مجموع ۲۶۸۰ زائر از استانهای تهران، البرز، قم، مازندران، لرستان، خوزستان، فارس و آذربایجان شرقی در چارچوب ۱۸ کاروان در این هتل اقامت دارند که ۱۰ کاروان از استان تهران، ۲ کاروان از استان خوزستان و بقیه کاروان ها از سایر استانهای مذکور هستند و تعداد بانوان زائرین ۳۵۰ نفر بیشتر از آقایان است.


منبع:

1403/03/18
01:10:12
5.0 / 5
255
تگهای خبر: ایران
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز