مدیرعامل اتوبوسرانی تهران عنوان كرد

2500 اتوبوس 12 متری در راه تهران

2500 اتوبوس 12 متری در راه تهران به گزارش سنج نیوز، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با اشاره به آخرین وضعیت ورود اتوبوس های جدید به پایتخت اظهار داشت: در سال قبل 826 اتوبوس نو وارد ناوگان شد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، مهدی علیزاده بامداد امروز در مراسم بازدید از ورود ناوگان جدید اتوبوسرانی با اعلان اینکه در دوره مدیریت شهری فعلی در عرصه اتوبوسرانی اتفاقات خوبی افتاده است، اظهار داشت: قراردادهای مهم و بزرگی در عرصه تامین اتوبوس های نو در این دوره مدیریت شهری منعقد شده است.
وی با اشاره به یک دستگاه متروباس هیبریدی پارک شده در پایانه ۵ اتوبوسرانی تهران اظهار داشت: در دهه ۹۰ شهرداری وقت با یک شرکت سوئدی برای خرید ۱۰۰ دستگاه متروباس هیبریدی قرارداد می بندد؛ اما تنها چهار دستگاه از این اتوبوس ها وارد شهر می شود و از سال ۱۳۹۶ نیز این چهار متروباس ۲۵ متری سوئدی در پارکینگ خوابیده بود چونکه شرایط آب و هوایی تهران با مشخصات این اتوبوس سوئدی همخوانی نداشت.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با اعلان اینکه در دوره ششم مدیریت شهری کارشناسان فنی اتوبوسرانی نسبت به بازسازی دو دستگاه متروباس اقدام نمودند، اشاره کرد: دو دستگاه متروباس هیبریدی در خطوط فعال شد؛ اما روز گذشته یکی از این اتوبوس ها از خط خارج و هم اکنون فقط یک دستگاه در خطوط فعال است.
علیزاده با اعلان اینکه زمانی ما مدیریت شهری را از مدیران دوره قبل تحویل گرفتیم که ۱۸۰۰ اتوبوس فعال در کلانشهر تهران فعال بود و از این میان تنها حدود ۸۰۰ اتوبوس شاغل بودند، اشاره کرد: دقت داشته باشید که شهر بزرگ تهران با این حجم مسافر و شهروند تنها ۸۰۰ اتوبوس فعال داشت.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با اعلان اینکه این در حالیست که از شروع دوره مدیریت شهری جدید ۸۲۶ دستگاه اتوبوس نو وارد خطوط کردیم، اظهار داشت: ۵۰۰ دستگاه با اعتبار و تجهیزات شهرداری تهران و ۲۷۱ دستگاه اتوبوس نیز بصورت مشترک با وزارت کشور و سازمان شهرداری ها خریداری شد.
وی با اعلان اینکه بازسازی اتوبوس ها نیز در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ تنها ۵۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده بود و سال قبل ۳۰۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شد و این در حالیست که هم اکنون ۳۰۵۳ دستگاه اتوبوس فعال و حدود ۲۰۵۰ تا ۲۱۰۰ اتوبوس شاغل در خطوط داریم که البته شهر تهران به ۵۰۰۰ تا ۷۰۰۰ اتوبوس نیاز دارد.
علیزاده با اعلان اینکه با عزم راسخ شهردار تهران و حمایت شورای شهر سال قبل ۴۵ درصد بودجه شهری به حوزه حمل و نقل اختصاص داده شد، اشاره کرد: از این میان ۷۱۰۰ میلیارد تومان بودجه به شرکت واحد رسید که پنج همت آن نقدی و مابقی غیرنقد بود که با این بودجه می توانستیم ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس خریداری نماییم، اما شرایط به شکلی بود که مردم را معطل تولید داخلی و آن هم تولید داخلی که بواسطه گذر زمان گرفتار عقب ماندگی شده بود، نکنیم. بنا بر این سال قبل شهردار تهران در مسافرت به چین قرارداد خرید ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس ۱۲ متری را منعقد کرد و مقرر شده است تا پس از پرداخت ۲۰ درصد پیش پرداخت ظرف مدت شش ماه اتوبوس ها تحویل داده شود که اگر اتوبوس های داخلی و خارجی به ناوگان تزریق شود، شاهد کاهش سرفاصله حرکت اتوبوس ها خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه در تامین اتوبوس ها شهرداری مدل مالی ابتکاری در نظر گرفت، اظهار داشت: طرف چینی متعهد شده است که پس از آن که ۲۰ درصد از مبلغ قرارداد پرداخت گردید ظرف مدت شش ماه اتوبوس ها را تحویل دهد و الباقی مبلغ نیز با کمک دولت، بانک مرکزی و بانک شهر بصورت فاینانس خواهد بود و اگر مشکلات و روند اداری در بانک مرکزی حل شود به زودی شاهد ورود اتوبوس های جدید خواهیم بود.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با اشاره به حواشی پیش آمده درباره ی قراردادهای شهرداری تهران با چین بیان کرد: برخی دوست ندارند قراردادها منعقد شود و می خواهند وارد حاشیه شویم. ما گرفتار تحریم هستیم و اگر برخی مسائل قرارداد باز می شود گرفتار مشکل می شویم و باید با رعایت مراتب فنی و مالی، قراردادها منعقد شود که این مهم انجام شده و بمحض حل مشکل از طرف بانک مرکزی و پرداخت ۲۰ درصد مبلغ قراردادها اتوبوس ها به مرور وارد خط می شوند.

قرارداد ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی با گروه شتاب تا پایان اردیبهشت
وی در مورد روند انعقاد قرارداد با شرکت های داخلی با اعلان اینکه قرارداد ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی با گروه شتاب تا پایان ماه منعقد می شود، اظهار داشت: گروه شتاب قول داده که تا انتهای سال ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی تحویل دهد و از سال آینده نیز هر ماه ۵۰ اتوبوس برقی تحویل دهد.

برخی ها نمی خواهند «کار خوب» به عاقبت برسد
علیزاده در مورد توئیت اخیرش درباب مافیای خودرو با اعلان اینکه وقتی کار خوب و مفیدی برای مردم به انجام می رسد یک عده خوششان نمی آید، اشاره کرد: برخی ها نمی خواهند کار خوب به عاقبت برسد و دقت داشته باشید که در عرصه نوسازی در دوره چهار ساله مدیریت قبلی تنها ۱۰۰ دستگاه نوسازی شد؛ ولی حالا تعداد نوسازی ها هفت برابر شده و این نشان میدهد که یک تفکر انقلابی و جهادی پشت کار است و اساسا طی دو سال قرارداد ۵۰۰۰ دستگاه اتوبوسی که منعقد کردیم وارد مدار می شود ولی یک عده از این رویه خوششان نمی آید و می گویند فساد شده و یا با فلان شرکت قرارداد بستند که ما به دور از هیاهو این مسئله را جلو می بریم.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در پاسخ به این پرسش در خصوص این که گفته می شود یک شرکت ساختمانی پشت قرارداد چین قرار دارد، افزود: ما به طرف چینی مشخصات فنی و چارچوب مسائل مالی را تبادل کردیم؛ اما شهرداری که منابع زیادی ندارد و با شرکت چینی وارد مذاکره شدیم که ۸۰ درصد را تامین مالی کند و خود این شرکت با شرکت چینی طرف است.
وی در پاسخ به این پرسش که در قبال ۸۰ درصد چه چیزی می خواهند، اظهار داشت: اساسا خواسته هایی هم دارند که باید در این خصوص صحبت شود.

ارائه قرارداد شهرداری با شرکت چینی به دو عضو شورای شهر

قرارداد حی و حاضر است و کم لطفی می کنند
علیزاده با اعلان اینکه کمیته فنی اتوبوسرانی نکات فنی خودرا به تیم چینی ارسال کرده و حتی در خط تولید کمیته فنی حضور خواهد داشت، در مورد عدم ارائه قرارداد سفر چین به اعضای شورای شهر اشاره کرد: طبق گفته شهردار و معاونش متن قرارداد به دو عضو شورای شهر یعنی تشکری هاشمی و نرجس سلیمانی داده شده است و قرارداد حی و حاضر است و کم لطفی می کنند و نباید قرارداد به افرادی داده شود که مردم را به حاشیه می کشانند.

دو سال فعالیت شهرداری تهران به اندازه ۱۲ سال مدیریت شان بود
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در پاسخ به این پرسش که برخی معتقدند که شهرداری نمی تواند در دو سال باقی مانده قرارداد ۵۰۰۰ اتوبوس داخلی و خارجی را عملیاتی کند، اظهار داشت: منتقدان در دوره مدیریت خودشان در ۱۲ سال تنها ۱۰۰۰ اتوبوس آوردند؛ اما دقت داشته باشید که ما ظرف دو سال نه ۱۲ سال، حدود ۱۰۰۰ اتوبوس نو وارد ناوگان کردیم و جای سوال است که آنها چه اصراری دارند و می گویند ما نمی توانیم در صورتیکه در این دو سال عملکردمان به اندازه ۱۲ سال مدیریت شان بود.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص این که آیا شرایط اتوبوس های چینی با آب و هوای تهران مطابقت دارد، اظهار داشت: تمام مسائل فنی، آب و هوایی و جغرافیایی اتوبوس ها در نظر گرفته شد و با حساسیت کامل روند تولید اتوبوس ها را نظارت می نماییم و مشخصات فنی اتوبوس ها در قالب شهرداری تهران و وزارت کشور بسته شده است.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با اعلان اینکه باطری اتوبوس های برقی بسیار اهمیت دارد و نیمی از قیمت اتوبوس برقی به سبب وجود باطری است، اشاره کرد: در نظر داشته باشید که کوشیدیم اتوبوس هایی را به تهران بیاوریم که بیشتر پیمایش را داشته باشد و حداقل بالای ۲۷۰ کیلومتر پیمایش داشته باشد.

مذاکره با طرف چینی و تولید کنندگان داخلی بابت تعمیر و خدمات بعد از فروش اتوبوس های برقی
علیزاده در مورد خدمات بعد از فروش اتوبوس های برقی نیز با اعلان اینکه هم با طرف چینی و هم تولید کنندگان داخلی بابت تعمیر و خدمات بعد از فروش اتوبوس ها مذاکره کردیم، اظهار داشت: درباب انتقال تکنولوژی و خدمات بعد از فروش درحال رایزنی هستیم تا این مساله به یک یا دو شرکت تولید کننده داخلی منتقل شود.
وی در مورد تعداد مسافرانی که در روز با اتوبوس جابه جا می شوند، اظهار داشت: در حالت عادی روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تردد با اتوبوس ثبت می شود.

معطلی مسافران در خطوط عادی به ۳۰ و ۴۵ دقیقه می رسد
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در پاسخ به سوالی در خصوص نوسازی اتوبوس های بی آر تی به ایسنا اظهار داشت: همه اتوبوس هایی که قراردادش منعقد شده ۱۲ متری هستند چونکه عمده مشکل ما در خطوط عادی و نه کندرو است، به شکلی که معطلی مسافران در خطوط عادی به ۳۰ و ۴۵ دقیقه می رسد اما سرفاصله حرکت اتوبوس های تندرو چهار تا پنج دقیقه است و باید مشکل اتوبوس های عادی را با سرعت بیشتری در دستور کار قرار می دادیم.

توافق ایران خودرو با دیزل برای ورود ۲۷۰ اتوبوس به ناوگان ظرف چند ماه آینده
علیزاده درباره ی آخرین وضعیت همکاری با ایران خودرو دیزل اظهار داشت: ما کار را پیش بردیم و توافق کردیم که ۲۷۰ اتوبوس را ظرف چند ماه آتی بدهند و خدمات بعد از فروش مان با این شرکت همچنان پابرجا است اما بابت تولید اتوبوس های جدید باید قراردادی منعقد نماییم.
وی همین طور با اشاره به اقدامات توسعه ای در عرصه اتوبوسرانی با اعلان اینکه در غرب تهران در مناطق۲۲، ۲۱، ۶ و ۵ کمبود اتوبوس داشتیم و ۲۵۶ دستگاه اتوبوس نو در این مناطق به کارگیری شدند، اظهار داشت: از آنجا که بخش خصوصی به سبب نبود صرفه اقتصادی مایل به فعالیت نبود. خود اتوبوسرانی در این منطقه فعال شد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران افزود: بنا داریم بعد از آن توسعه اتوبوس ها در شرق و جنوب را داشته باشیم که در شرق تهران خطوط غیرفعال و متوقف شده داریم و درحال برنامه ریزی برای فعال شدن این خطوط هستیم.

وی در مورد عاقبت ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی در خط بهارستان _ جمهوری اظهار داشت: با یک شرکت خصوصی قرار داد بستیم اما به تعهدات خود عمل نکرده و اگر تا پایان این ماه به تعهدات خود عمل نکند، قرارداد فسخ می شود.




منبع:

1403/02/10
19:11:02
5.0 / 5
149
تگهای خبر: اقتصاد , ایران , تحریم , تكنولوژی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز