مدیرعامل اتوبوسرانی تهران اعلام كرد

مشکل تامین راننده اتوبوس های پایتخت حل شد

مشکل تامین راننده اتوبوس های پایتخت حل شد سنج نیوز: مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران از حل مشکل تامین راننده اتوبوس آگاهی داد.


مهدی علیزاده در گفت و گو با ایسنا، با بیان این که ادامه نوسازی اتوبوس های پایتخت با قدرت در سال جدید به انجام می رسد، اظهار داشت: ادامه بازسازی اتوبوس ها با قدرت به انجام می رسد و در امتداد رفع اشکال کمبود راننده پایه یک نیز مصوبه هیأت وزیران در قالب «کارت شهری» و «کم کردن دوره گرفتن گواهی نامه پایه یک از شش ماه تا یکسال به دو ماه» با همکاری پلیس راهور، در دستور کار قرار دارد.
وی با اعلان اینکه علت کمبود راننده اتوبوس به سبب دو مشکل اساسی است، تشریح کرد: چه در بخش اتوبوس های ملکی متعلق به شهرداری تهران و چه در بخش اتوبوس های خصوصی، درآمد بخش برون شهری بیش از داخل شهری است. به همین علت رانندگان دارای پایه یک، برایشان کار کردن در قسمت برون شهری به لحاظ مالی جذابیت بیشتری به نسبت فعالیت در خطوط داخل شهر دارد و به سمت فعالیت در آن قسمت تمایل پیدا می کنند.
علیزاده با تکیه بر این که گرفتن گواهینامه پایه یک طولانی مدت است، اضافه کرد: این پروسه طولانی در بخش خصوصی و ملکی مشکلاتی به وجود آورده است و باید به مصوبه هیأت وزیران در سال ۸۵ استناد نماییم که اقداماتی را در قالب «کارت شهری» تعریف کرده بودند.
به گفته ی ایشان، بر طبق این مصوبه، افرادی که گواهی نامه پایه دو دارند با طی دوره های تخصصی و لازم و بعد از گذراندن سه سال، گواهی نامه فعالیت بر روی اتوبوس را دریافت می کنند.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در مورد اورهال اتوبوس های تهران با تکیه بر این که از شروع سال قبل اورهال ۱۲۰۰ دستگاه در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: برای سال جدید نیز قرار داد اورهال حدود ۷۰۰ دستگاه اتوبوس نهایی خواهد شد.
وی در مورد ورود اتوبوس های چینی به تهران با اعلان اینکه نخستین پارت اتوبوس های جدید پس از نخستین پرداخت و بعد از شش ماه تحویل داده خواهد شد، اظهار داشت: تا انتهای سال جاری بطور کامل اتوبوس های خارجی تحویل داده می شود و اتوبوس های تولید داخلی نیز بر طبق زمانبدی تحویل و وارد خطوط می شوند.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در آخر تاکید کرد: اتوبوس های چینی پس از ورود به عنوان اتوبوس ملکی شهرداری تهران فعال خواهند بود.




منبع:

1403/01/17
15:34:53
5.0 / 5
146
تگهای خبر: دریا , دستگاه , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز