دغدغه های زنانه تنها شهردار زن پایتخت

دغدغه های زنانه تنها شهردار زن پایتخت به گزارش سنج نیوز، شهردار منطقه ۸ تهران ضمن اشاره به دغدغه های زنان منطقه و اقدامات شهرداری برای رفع این دغدغه ها، اظهار داشت: یکی از مهم ترین مطالبات زنان منطقه افزایش بوستان ها بود تا بتوانند ساعتی را در فضای امن در کنار فرزندان شان سپری کنند.


فاطمه تنهایی در گفتگو با ایسنا در رابطه با دغدغه های زنانه یک شهردار زن در مدیریت شهری تهران، اظهار نمود: یکی از مسائلی که در شروع حضور در شهرداری مدنظر قرار دادم آن بود که من در ابتدا دختر و بعد زن و سپس مادر شدم به این معنا که همه دغدغه هایی که برای زنان وجود دارد را خود می دانم و تلاش کردم تا این دغدغه ها را برطرف کنم.
وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه ها پیاده رو بود و پیاده روسازی برای زنان با فرزندان و حتی استفاده از کالسکه را مد نظر قرار دادم، اضافه کرد: با عنایت به این شرایط بحث پیاده روسازی بعنوان یکی از دغدغه های شهری حوزه زنان مد نظر قرار گرفت.
وی از دیگر اقداماتش در این عرصه به اهمیت توسعه ناوگان عمومی اشاره نمود و اظهار داشت: ان شاءالله با فعالیتهای شهرداری و قراردادهای جدید با چین بتوانیم برای توسعه حمل و نقل عمومی شاهد تحول عظیم در ناوگان برای همه مناطق بخصوص منطقه ۸ باشیم که بطور قطع یکی از دغدغه های شهروندان بخصوص زنان شاغل است.
شهردار منطقه ۸ وجود محلی برای بازی کودکان و ایجاد فضای سبز را از دیگر دغدغه های خود بعنوان یک مادر عنوان نمود و افزود: یک مادر وقتی بخواهد اوقات فراغتی برای فرزندانش فراهم آورد قاعدتا نیاز دارد تا در بوستان ها فضای مفرحی برای کودکانش فراهم گردد.
وی اظهار نمود: ما تلاش کرده ایم تا فضای شهری را فقط مردانه نبینیم و به قشر زنان هم توجه داشته باشیم. ازاین رو با شناسایی دغدغه زنان در ملاقات های مردمی و حضوری در مساجد و... و همینطور اماکن ورزشی بانوان این دغدغه ها در حد توان و بودجه منطقه تسهیل شد.
شهردار منطقه ۸ تهران تاکید کرد: بیشترین دغدغه بانوان ساخت بوستان بود و اعلام می کردند که با عنایت به زندگی های آپارتمان نشینی نیازمند فضایی برای گذران اوقات فراغت خود با کودکان شان هستند. ازاین رو یکی از دغدغه های منطقه در نظر گرفتن فضایی امن در بوستان ها برای گذران اوقات فراعت مادران در کنار کودکان شان بود.



1402/12/05
09:50:03
5.0 / 5
280
تگهای خبر: بازی , حمل و نقل عمومی , ساخت , مدیریت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۲

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز