شهردار اسلامشهر خبر داد

اتمام حفاری قطعه اول متروی اسلامشهر

اتمام حفاری قطعه اول متروی اسلامشهر به گزارش سنج نیوز، شهردار اسلامشهر از اتمام حفاری تونل قطعه اول متروی اسلامشهر و تحقق امکان اتصال این مترو به خط 3 متروی تهران آگاهی داد و اظهار داشت: بهره برداری از متروی اسلامشهر در گروی تامین منابع مالی خرید تجهیزات برای انجام عملیات روسازی و ریل گذاری است.


محسن حمیدی در گفت و گو با ایسنا، در تشریح اتمام حفاری قطعه نخست متروی اسلامشهر و پیش بینی زمان بهره برداری از مترو، اظهار داشت: متروی اسلامشهر به طول ۱۵ کیلومتر از ایستگاه آزادگان با اتصال به خط ۳ متروی تهران تا ایستگاه میدان قائم (عج) پیش بینی شده است که فاز نخست آن به طول ۱۰ کیلومتر در دو قطعه اجرائی شده است.
وی ادامه داد: قطعه نخست این مسیر به طول ۹۰۵ متر اتصال ایستگاه آزادگان به خط ۳ متروی تهران است که حفاری آن به پایان رسید. قطعه دوم فاز نخست نیز از ایستگاه آزادگان تا ایستگاه میدان نماز (ورودی شهر اسلامشهر) و فاز بعدی نیز ادامه مسیر از ایستگاه میدان نماز تا میدان قائم (عج) است.

حفاری تونل قطعه یک متروی اسلامشهر بصورت دستی انجام شده
شهردار اسلامشهر با اشاره به این که اجرای پروژه حفاری تونل قطعه یک متروی اسلامشهر بصورت دستی انجام شده است، افزود: حفاری این قطعه ۹۰۵متری به طور دستی از سال ۹۸ شروع شد و بعد از گذشت بیش از ۳ سال طی مسیر به دیواره متروی تهران رسیدیم و امیدوار هستم با تامین منابع مالی امسال عملیات روسازی و ریل گذاری را عملیاتی نماییم.

پیشرفت ۵۵ درصدی ایستگاه میدان نماز اسلامشهر
وی با اشاره به پیشرفت ۵۵ درصدی ایستگاه میدان نماز در اسلامشهر، اشاره کرد: مناقصه روسازی خط درحال برگزاری است. بدین سان تا انتهای سال جاری روسازی این قطعه شروع خواهد شد و تا انتهای سال آینده روسازی این مسیر آماده خواهد شد. در ادامه تجهیزات سیگنالینگ باید صورت گیرد که این اقدام وابستگی بسیاری به تامین منابع مالی دارد که اگر سال آینده تامین منابع مالی صورت گیرد، امیدواریم تا انتهای سال ۱۴۰۴ شاهد بهره برداری این قطعه باشیم.

اختصاص ۱۶۷ میلیاردی برای روسازی و ریل گذاری متروی اسلامشهر
وی ابرار امیدواری کرد که اعتبار ۱۶۷ میلیارد تومانی که برای روسازی و ریل گذاری متروی اسلامشهر از طرف مجلس در نظر گرفته شده سریعتر اختصاص یابد تا عملیات روسازی و ریل گذاری هم به زودی شروع شود. همین طور فاز بعدی از ایستگاه میدان نماز تا میدان قائم نیز درحال برنامه ریزی است و هنوز وارد فاز اجرائی نشده است.




منبع:

1402/11/06
15:57:36
5.0 / 5
260
تگهای خبر: خرید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۵

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز