استاندار تهران عنوان كرد

۶ میلیون جوان حائز شرایط ازدواج در استان تهران

۶ میلیون جوان حائز شرایط ازدواج در استان تهران به گزارش سنج نیوز، استاندار تهران اظهار داشت: حدود ۶ میلیون جوان حائز شرایط ازدواج در استان تهران داریم، بر همین مبنا در تشکیل خانواده مهم ترین مبحث اسکان است و از آنجائیکه در تهران، کمبود زمین داریم باید نسبت به تغییر بافت های مسکونی فعلی از راه افزایش تراکم یا بازآفرینی اقدام گردد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، علیرضا فخاری در جلسه ستاد خانواده و جمعیت استان تهران ضمن اشاره به اهمیت مبحث جمعیت اظهار نمود: جمعیت عامل رشد و توسعه کشور است و فراوانی جمعیت بخصوص جمعیت هدفمند و رو به رشد بعنوان مولفه های قدرت ملی به حساب می آید.
وی افزود: حفظ استقلال و چرخه دائمی رشد و توسعه کشور به وجود جمعیت جوان است. ازاین رو در این جلسات سهم دستگاه ها برای چگونگی شکل گیری جمعیت مورد ارزیابی قرار می گیرد و با شناسایی موانع با رویکرد آینده نگری، برنامه ها تدوین می شود تا به تحقق جوانی جمعیت برسیم.
استاندار تهران تاکید کرد: حدود ۶ میلیون جوان حائز شرایط ازدواج در استان تهران داریم، بر همین مبنا در تشکیل خانواده مهم ترین مبحث اسکان است و از آنجائیکه در تهران، کمبود زمین داریم باید نسبت به تغییر بافت های مسکونی فعلی از راه افزایش تراکم یا بازآفرینی اقدام گردد.
فخاری سپس اظهار داشت: علاوه بر مبحث مسکن، باید شرایط و زمینه اشتغال هم فراهم گردد، نکته دیگر فراهم کردن تسهیلات و امکانات است که سطح مشارکت بانکها و سایر دستگاه ها با اولویت خانواده های جدید باید در دستورکار باشد.
بر مبنای پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، وی خاطرنشان کرد: تبیین استقرار جمعیت در شهرستان ها باید با محوریت فرمانداران صورت گیرد و با مطالعه جغرافیایی، جمعیت پذیری روستاها در افق ۲۰ ساله تهیه شود تا امکانات و زیرساخت ها فراهم و پیوند بین نسلی ایجاد شود و تلاش می شود تا با همسویی در شکل گیری قانون شاهد رشد جمعیت کیفی در سطح استان باشیم.



1402/09/13
08:38:52
5.0 / 5
273
تگهای خبر: دستگاه , ساخت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز