كاظمی خبر داد؛

واریز معوقات رتبه بندی معلمان با حقوق شهریور

واریز معوقات رتبه بندی معلمان با حقوق شهریور سنج نیوز: معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، از واریز معوقات رتبه بندی معلمانی که نسبت به احکام خود اعتراض داشتند با حقوق شهریورماه آگاهی داد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از مهر، محمدمهدی کاظمی با حضور در یک برنامه ای تلویزیونی اظهار داشت: مسائل رتبه بندی در حال انجام می باشد، به اعتراضات همکاران نسبت به احکام رسیدگی شده است و در حقوق شهریورماه معوقات به حساب آنها واریز شد.

وی در بخش دیگر سخنان خود درباره ی تمهیدات آموزش وپرورش درباب بازگشایی مدارس توضیح داد: برنامه ریزی برای بازگشایی مدارس حدودا از هفت الی هشت ماه قبل آغاز می شود و ما برنامه ریزی برای سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ را از بهمن ماه ۱۴۰۱ شروع کردیم. معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش وپرورش در پاسخ به سوالی درباره ی چرایی هزینه های گزاف خدمات مدارس، توضیح داد: سرویس مدارس جزو کارهایی است که ارتباط مستقیم با آموزش وپرورش ندارد اما مسئولیت آن بر عهده مدیر مدرسه گذاشته شده است. در نهایت امسال بخشنامه جدید به تصویب هیأت دولت رسید. مدیر مدرسه وظیفه برنامه ریزی برای تعلیم و تربیت دانش آموزان دارد و اگر بخواهد برای این مساله وقت بگذارد با مشکل مواجه می شود.

بگفته کاظمی، از سال قبل تا کنون ۲۰۲۰ مدرسه با طرفیت بیش از ۱۰ هزار کلاس درس در سراسر کشور به وجود آمده و امسال نیز آموزش وپرورش برای جذب ۵۰ هزار معلم اقدام نموده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره ی آموزش و شناسنامه دار شدن معلمان مدارس غیر انتفاعی، اظهار داشت: پروسه آموزش معلمان مدارس غیردولتی از خردادماه شروع و دوره های آموزشی آن از اوایل شهریورماه شکل گرفته است و برمبنای آخرین گزارشات در استانها پروسه آموزش توسط دانشگاه فرهنگیان شروع شده است و ممکنست دوره ها در بعضی استانها به انتها نرسیده باشد اما در بعضی استانها این آموزش ها به انتها رسیده است. برنامه ریزی توسط دانشگاه فرهنگیان انجام شده است و در روزهایی که معلمان کلاس ندارند این آموزش ها تا مهرماه به انجام می رسد. فراهم کردن زمینه جذب کارگزاران مدارس تا اسفند ماه معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش وپرورش درباره ی استخدام خدمت گزاران مدارس، اشاره کرد: این امر مساله روز گذشته و امروز نیست و سالهای قبل هم بوده است. با پیگیری وزیر و همراهی سازمان اداری و استخدامی قرار شد تا انتهای سال ۱۴۰۲ بتوانیم مجوزهای تعدادی را نهایی نماییم و نسبت به جذب اینها اقدام نماییم که این امر در طول سال تحصیلی به انجام می رسد و امیدواریم تا پایان اسفندماه زمینه جذب این افراد را فراهم نماییم.

کاظمی درباره ی کسری معلمان در بعضی مدارس ابتدایی، اظهار داشت: اعلام نتیجه آزمون استخدامی آموزگاری انجام شده است و طبیعتاً سازماندهی این افراد از قبل مشخص شده است به عبارت دیگر گرچه اسم پذیرفته شده مشخص نبود اما معلوم بود که برای مثال در این منطقه سه نفر مقرر است به عنوان نیروی آموزگاری جذب شوند. این برنامه ریزی در سطح منطقه و شهرستان اتفاق افتاده است و امیدواریم از روز دوشنبه سوم مهر این سازماندهی انجام گیرد. در بعضی استانها نیز از اول مهر معلمانی که اعلام نتیجه آنها انجام شده بود در مدارس ساماندهی شدند. به کارگیری بازنشسته ها برای تدریس ابتدایی و متوسطه وی درباره ی به کار گیری بازنشسته ها برای تدریس در مدارس ابتدایی، اشاره کرد: قسمتی از جذب نیروی انسانی به خروجی دانشگاه فرهنگیان باز می گردد. بخش دیگر بوسیله جذب و استخدام نیروی دبیر، آموزگار، هنرآموز و آموزگار استثنایی به انجام می رسد. بخشی نیز بوسیله به کارگیری نیروهای موظف است که ساعت غیر موظف دارند و تدریس می کنند. بخش دیگر از کسری نیرو را نیز که مجوز آن صادر گردیده است بوسیله به کارگیری تعدادی بازنشسته ها برای جبران کسری نیروی انسانی در دوره ابتدایی و متوسطه انجام می دهیم. معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش وپرورش در عین حال تصریح کرد: ظرفیت دانش آموزی ما افزایش داشته و موضوع خروج نیروی انسانی را در سالهای قبل داشته ایم. در مقطعی پذیرش دانشگاه فرهنگیان ما به حداقل رسید و تصمیمات هفت الی هشت سال قبل موجب شد ورودی معلمان کم شود اما بیشترین و گسترده ترین استخدام در این دولت و طی دو سال قبل انجام شد تا بتوانیم کسری نیروی انسانی را جبران نماییم که این امر با پیگیری شخص وزیر آموزش و پرورش- آقایان نوری و صحرایی- و همراهی سازمان اداری استخدامی بود که این صورت گرفت.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اعلان اینکه ساعت مدارس ثابت است، اظهار داشت: پایان ساعت آموزش در دوره های مختلف تحصیلی متفاوت می باشد. برمبنای برنامه درسی ملی ساعت دوره ابتدایی ۹۲۵ ساعت و متوسطه اول ۱۱۱۰ ساعت و هنرستان ها ۱۴۸۰ ساعت است. طبیعتاً زمان شروع پروسه آموزش و کلاس درس برای متوسطه ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه است اما پایان آن برای متوسطه اول و دوم و هنرستان ها متفاوت می باشد. اما شناورسازی ساعت کاری نیروهای اداری کمک می نماید که این برنامه ریزی و مدیریت توسط اولیا شکل گیرد. پیگیری برای تصویب قانونی درباب حقوق معلمان مدارس غیر دولتی کاظمی در پاسخ به پرسشی درباب پایین بودن حقوق معلمین برخی مدارس غیر انتفاعی، اظهار داشت: وزارت آموزش وپرورش و سازمان مدارس غیر دولتی دنبال تصویب قانونی برای حمایت بیش از معلمان مدارس غیر دولتی هستند، از سال قبل این امر در مجلس درحال بحث و بررسی است و امیدواریم این مصوبه را داشته باشیم. برمبنای آن طبیعتاً مدارس غیر دولتی باید از قانون کار تبعیت می کنند و این امر کف حقوق معلمان را مشخص می کند و متناسب با نوع مدرسه طبیعتاً ساعات حق التدریس متفاوتی پرداخت می شود. با اینحال حالا نیز نظارت از طرف سازمان مدارس غیر دولتی و ادارات استانی به انجام می رسد و این معلمان می توانند اعلام کنند تا پیگیری ها صورت گیرد. برخی خودشان این مساله کم بودن حقوق را اعلام نمی کنند و ملاحظاتی دارند که طبیعتاً همکاران در ادارت نیز به سبب باخبر نبودن و عدم اطلاع این معلمان، نمی توانند پیگیر باشند. در خصوص جذب نیروهای خرید خدماتی تابع قانون هستیم

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش وپرورش درباره ی جذب نیروهای خرید خدماتی، اظهار داشت: در قانون بودجه کشور به کارگیری نیروی خرید خدمات ممنوع شده است. همکاران ما بدنبال گرفتن مجوزهایی هستند. البته عمده نیروهای خرید خدمات در دو آزمونی که امسال انجام شد شرکت کردند و عمده این نفرات استخدام و مساله آنها حدودا حل شده است. ما در این خصوص تابع قانون هستیم.


منبع:

1402/07/03
08:21:23
5.0 / 5
251
تگهای خبر: آموزش , خدمات , خرید , سرویس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۵

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز