در گزارش سنج نیوز مطرح شد؛

بومی سازی دستگاه سورتینگ غلات و مواد بازیافتی با دوربین های حساس

بومی سازی دستگاه سورتینگ غلات و مواد بازیافتی با دوربین های حساس به گزارش سنج نیوز، یک شرکت دانش بنیان در کشور دستگاه سورتینگی ساخته اند که با دارا بودن دوربین های حساس توان تشخیص ابعادی کمتر از نیم میلیمتر مربع را برای عملیات جداسازی دارد.



احمدعلی رضایی مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به ساخت نوع خاصی از ماشین های سورتینگ (جداسازی محصول) اظهار نمود: این ماشین ها بر مبنای رنگ، شکل و سایز کار جداسازی را انجام می دهند و ضایعات را از محصول جدا می کنند.
این فعال فناور در رابطه با خصوصیت خاص این ماشین ها اظهار داشت: ماشین هایی که در بازار وجود دارد برپایه سیستم مکانیکی کار می کند اما این ماشین ها با تاکید بر دوربین هایی با حساسیت بالا، توان تشخیص ابعادی کمتر از نیم میلیمتر مربع را دارند. وی افزود: جداسازی محصول از ضایعات و مواد خارجی ناخواسته سبب افزایش کیفیت محصول، کاهش قیمت تمام شده و تسهیل فروش می شود.
رضایی ضمن اشاره به کاربرد این دستگاه اظهار داشت: سورتینگ ها در جداسازی محصولاتی چون انواع حبوبات مثل لوبیا، نخود، عدس، سویا، خشکبار مثل پسته، کشمش، انواع برگه ها، آفتاب گردان، بادام زمینی، انواع غلات مانند برنج، گندم، جو کاربرد دارند.
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان جداسازی مواد پلاستیک بازیافتی (بر اساس رنگ و جنس)، شیشه های خرد شده، انواع سنگ های کوارتز و چای را از دیگر کاربردهای ماشین های سورتینگ برشمرد. این فعال فناور همینطور در رابطه با مشخصات فنی دستگاه اظهار داشت: این ماشین ظرفیت سورتینگ از ۵۰۰ کیلو تا ۱۶ تن در ساعت را با دقت سورت تا ۹۹ درصد را دارا است. همینطور امکان شناسایی بیشتر از یک میلیون رنگ ترکیبی را دارد. وی بیان نمود: نکته مهم این نوع ماشین آلات اینست که سیستم الکترونیکی و برد طراحی داخلی است و خودمان آنرا تولید می نماییم. پیش از این عموما دستگاههای سورتینگ وارداتی بودند و بزرگ ترین بازار این دستگاه دست چینی ها بود که ما توانستیم آنرا بومی سازی نماییم. رضایی با اشاره به اینکه ظرفیت تولید ۱۰۰ دستگاه در سال را داریم، اظهار داشت: قیمت این دستگاه از ۵۰۰ میلیون تومان (دستگاه های کوچک) آغاز می شود و تا یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده اند.


منبع:

1402/06/31
13:13:13
5.0 / 5
251
تگهای خبر: الكترونیك , بازی , دستگاه , ساخت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز