انتقاد عارف از برخوردها با دانشگاه

انتقاد عارف از برخوردها با دانشگاه به گزارش سنج نیوز، امیدنامه نوشت: عارف اظهار داشت: ما نیازمند تغییر نگرش به دانشگاه، علم و موسسات علمی و پژوهشی هستیم و هزینه کردن برای مجامع علمی و دانشگاهی عین صواب است. برخوردهای اداری با دانشگاه موجب می شود از قافله عقب بمانیم.



رییس انجمن رمز ایران بر ضرورت حضور در جامعه هوشمند اصرار کرد و گفت:: همه نهادهای دست اندرکار علم و فناوری برای حضور در جامعه هوشمند باید آستین ها را بالا بزنند و یک مسئولیت سنگین بر دوش همه نهادهای ملی کشور است و به یک خیزش علمی دراین زمینه نیازمندیم و این خیزش علمی نیازمند دانشگاه، استاد و دانشجو بانشاط و باانگیزه است.

به نوشته امیدنامه، محمدرضا عارف درمراسم اختتامیه بیستمین کنفرانس انجمن رمز ایران که در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران انجام شد با تقدیر از تمامی عوامل اجرائی و دست اندرکاران برگزاری این کنفرانس و با اعلان اینکه ما با دوران پسا انقلاب صنعتی و حاکمیت جامعه اطلاعاتی و هوشمند مصنوعی رو به رو هستیم، اظهار داشت: برای کشور ما یک اختیار نیست که وارد این جامعه(هوشمند مصنوعی) بشویم. بلکه تصمیم مهمی باید دراین زمینه گرفته شود. اگر توانستیم خودرا هماهنگ نماییم می توانیم از دستاوردهای جامعه هوشمند حداکثر استفاده را ببریم و اگر متاسفانه همان نگاهی را که در ابتدا به فناوری ها داشتیم (نگاه بدبینانه و توام با توهم توطئه) به جامعه هوشمند هم داشته باشیم فقط هزینه خواهیم داد. هیچ چاره ای جز حضور در جامعه هوشمند و استفاده از مزایای آن نداریم.

وی با اعلان اینکه باتوجه به پتانسیل خوب انجمن رمز باید در جامعه هوشمند پیشتاز باشیم به اسناد بالادستی در حوزه علم و فناوری و سفارش های رهبر معظم انقلاب دراین زمینه اشاره نمود و اظهار داشت: همه نهادهای دست اندرکار علم و فناوری برای حضور در جامعه هوشمند باید آستین ها را بالا بزنند و یک مسئولیت سنگین بر دوش همه نهادهای ملی کشور است و به یک خیزش علمی دراین زمینه نیازمندیم و این خیزش علمی نیازمند دانشگاه، استاد و دانشجو بانشاط و باانگیزه است و از طرف دیگر باید زمینه مناسب و حل مشکلات جامعه دانشگاهی کشور فراهم گردد.

عارف بر ضرورت حمایت همه بخش های حاکمیت از صنعت افتاء اصرار کرد و اظهار داشت: ما نیازمند تغییر نگرش به دانشگاه، علم و موسسات علمی و پژوهشی هستیم و هزینه کردن برای مجامع علمی و دانشگاهی عین صواب است. برخوردهای اداری با دانشگاه موجب می شود از قافله عقب بمانیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اعلان اینکه در فضای امنیت سایبری با چالش های بسیاری رو به رو هستیم، اشاره کرد: انجمن رمز به نمایندگی جامعه علمی کشور می تواند در حل چالش های عدیده امنیت فضای سایبری پیشگام و پیشتاز باشد. تمامی بخشهای حاکمیتی و خصوصی موظف به همکاری در حل مشکلات امنیت فضای سایبری در کشور می باشند.

وی با اشاره به برنامه هفتم توسعه، اظهار داشت: انتظارمان از مجلس این است که از ما (انجمن رمز) بخواهد که درباب ارتقاء امنیت فضای سایبر و نیز اقتصاد دیجیتال چند حکم قابل اعتناء در این زمینه ها به ویژه درباب جلوگیری از نفوذ در فضای سایبر با مشورت هایی که به مجلسیان می دهیم گنجانده شود.

عارف بر ضرورت حمایت همه از نخبگان اصرار کرد و اظهار داشت: اگر جوان نخبه ما در تامین حداقل های زندگی خود گرفتار مشکل شود تعهد ملی و شرعی اش را فراموش می کند بنا بر این حاکمیت موظف به حمایت همه جانبه از نخبگان است.

وی در آخر اشاره کرد: برخی از دستگاه های اجرائی به مشکلاتشان واقف نیستند و تشکل هایی نظیر انجمن رمز باید مشکلاتشان را بیان کنند بنا بر این باید تعامل مان با نهادهای حاکمیتی و نیز گسترش روابط با دانشگاه ها و نهادهای علمی داخل و خارج از کشور بیشتر شود.
بیشتر بخوانید: فلاحت پیشه به ابراهیم رئیسی: به موضوع اخراج اساتید ورود کنید /آنها که خواهان برخورد با اساتید هستند تجربه دانشگاهی ندارند ادامه راه احمدی نژاد در تار و مار کردن نخبه های دانشگاهی/ هشدار درباره ی امنیتی شدن وزارت علوم










۲۷۲۱۷



منبع:

1402/06/10
16:38:38
5.0 / 5
291
تگهای خبر: اقتصاد , ایران , دستگاه , روابط
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز