در دیدار با امیرعبداللهیان

بن سلمان: نگاه عربستان به رابطه با ایران راهبردی است

بن سلمان: نگاه عربستان به رابطه با ایران راهبردی است به گزارش سنج نیوز، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در دیدار با وزیر خارجه کشورمان با ابلاغ سلام خود و پادشاه عربستان سعودی به مقام معظم رهبری و رئیس جمهور اظهار داشت: نگاه عربستان به رابطه با ایران راهبردی بوده و ریاض در این خصوص عزم جدی دارد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، ولیعهد عربستان با تکیه بر دعوت از رئیس جمهور ایران برای سفر به عربستان، دیدار سران دو کشور را بسیار با اهمیت برشمرد و اظهار داشت: این دیدارها تاثیرات اساسی بر توسعه و تعمیق مناسبات دوجانبه و چندجانبه خواهد داشت.
در این نشست همینطور در مورد برخی مباحث منطقه ای و بین المللی هم بحث و تبادل نظر شد.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان هم در دیدار با امیر محمد بن سلمان ولیعهد و نخست وزیر پادشاهی عربستان سعودی، بر عزم جمهوری اسلامی ایران در توسعه مناسبات با کشورهای منطقه و عربستان تصریح کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان با تکیه بر فرصت های فراروی دو کشور اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی می توانند با توسعه همه جانبه همکاری ها همچون در حوزه سیاسی، اقتصادی، تجاری، ترانزیت، دانش و فناوری، فرهنگی و مردمی، رشد و شکوفایی بیشتر را برای منطقه رقم بزنند.
امیرعبداللهیان ضمن اشاره به تحولات نظام بین الملل تصریح کرد: امروز ما در مقابل یک مسئولیت تاریخی قرار داریم. امیرعبداللهیان با بیان دستاوردها و ظرفیتهای جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: راه موفقیت منطقه تقویت گفتگو و همکاری و افزایش همکاریهای توسعه محور است.
دکتر امیرعبداللهیان ضمن اشاره به جایگاه و نقش ایران و عربستان در منطقه و جهان اسلام، از مبحث فلسطین و قدس بعنوان قضیه محوری جهان اسلام یاد کرد و رژیم صهیونیستی را تهدیدی برای همگان دانست.
وزیر خارجه کشورمان بر اهمیت امنیت درونزا و پایدار منطقه تصریح کرد.




1402/05/27
20:39:57
5.0 / 5
269
تگهای خبر: اقتصاد , ایران , رئیس جمهور , صهیونیست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز