یك عضو هیات رئیسه كمیسیون انرژی:

شاهد جهش خیره کننده در عملکرد وزارت نیرو نسبت به دولت گذشته هستیم

شاهد جهش خیره کننده در عملکرد وزارت نیرو نسبت به دولت گذشته هستیم به گزارش سنج نیوز، یک عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: خدمات وزارت نیرو در دولت سیزدهم قابل مقایسه با دولت های گذشته نبوده و ما شاهد یک جهش خیره کننده در این عرصه هستیم.


حسین حسین زاده در گفتگو با ایسنا، در رابطه با اقدامات دولت سیزدهم در حوزه برق، بیان نمود: بنده باید به صراحت بگویم خدماتی که وزارت نیرو در این دولت انجام داده قابل مقایسه با دولت قبل نیست و شاهد یک جهش خیره کننده در این عرصه هستیم. سال قبل دیدیم با همه مشکلاتی که وجود داشت، ما بدون قطعی برق یا اندک قطعی بازه پیک مصرف را پشت سرگذاشتیم.
ایشان در ادامه اظهار نمود: در این زمان چندین بار وزیر نیرو و معاونان وی در کمیسیون انرژی به عرضه گزارش پرداختند، وعده هایی که وزیر در تولید برق از راه برق خورشیدی، نیروگاه های سیکل ترکیبی و به تازگی هسته ای داده بود، درحال ظهور و پیگیری جدی است. بسیاری از نیروگاه هایی که صرفاً با گاز کار می کردند و قسمت سیکل ترکیبی آنها خارج از سرویس بود، همه به مدار آمدند. راندمان نیروگاه های ما پیش از روی کار آمدن این دولت حدود ۳۶ درصد بود، حالا این رقم به بالای ۳۹ درصد رسیده است. این بدین معناست که اصلاح ساختاری در حوزه نیروگاه های ما در حال انجام می باشد.
نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: یک رویه خوبی که وزارت نیرو در این دولت پیش گرفته اینست که صنایع را مکلف کرده تا برق مورد نیاز خود را، خودشان تأمین کنند. مجلس هم با تصویب قانون مانع زدایی از صنعت برق کمک خیلی خوبی به دولت داشته است. از طرفی سیستم تشویقی که شامل چند دهک می شود باعث رضایتمندی شده است.
ایشان در ادامه تصریح کرد: الحمدلله وضعیت تولید برق، یعنی حدود ۶۰ هزارمگاواتی که نیاز داریم، وضعیت خوبی است. اما چندین نکته باید مدنظر قرار بگیرد؛ شدت انرژی در کشور ما در مقایسه با سایر کشورها بالا است که باید این مورد مدیریت شود. ما در سال بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان یارانه پنهان در این عرصه پرداخت می نماییم. حدود ۷ درصد اتلاف انرژی ما در دو وزارت خانه نفت و نیرو که متولی انرژی در کشور می باشند، اتفاق می افتد که این باید اصلاح گردد.
حسین زاده اظهار داشت: راندمان نیروگاه ها باید به بالای ۶۰ درصد افزایش پیدا کند چونکه نرم جهانی بالای ۵۰ درصد است. از طرفی باید برنامه ریزی لازم برای بهینه سازی مصرف انرژی صورت گیرد.




منبع:

1402/04/18
09:12:53
5.0 / 5
364
تگهای خبر: خدمات , ساخت , سرویس , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز