ودانت پاتل:

در موضوع هسته ای ایران دیپلماسی را ترجیح می دهیم

در موضوع هسته ای ایران دیپلماسی را ترجیح می دهیم سنج نیوز: معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره ی مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا برای احیای توافق هسته ای، هرگونه احتمال یک توافق موقت دراین زمینه را «نادرست و گمراه کننده» تلقی نمود.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری که مشروح آن در وبگاه وزارت امور خارجه این کشور انتشار یافته است، در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه چه اطلاعات جدیدی درباره ی مذاکرات غیرمستقیم آمریکا و ایران درباره ی احیای توافق هسته ای وجود دارد؟ اظهار داشت: ما بطور کلی با متحدان و شرکای مان، همچون در منطقه درباره ی حوزه های مختلفی که در آنها نگرانی هایی درباره ی ایران داریم، در ارتباطیم. متذکر می شوم که شایعات درباره ی وجود یک توافق هسته ای یا توافق موقت نادرست و گمراه کننده اند.
این اظهارات پاتل در پی این مطرح می شود که بتازگی گزارش هایی درباره ی مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا با میانجیگری عمان درباره ی یک توافق موقت منتشر گردید.
مقامات ایران نیز با تأکید بر اینکه حتی در زمان وقفه مذاکرات احیای توافق هسته ای در وین، تبادل پیام ها بطور غیرمستقیم بوسیله کانال های دیپلماتیک ادامه داشته است، وجود هر گونه توافق موقت دراین زمینه را منتفی دانسته اند.
پاتل بدون در نظر گرفتن نقش ثبات زدای آمریکا در خاورمیانه، همچون بوسیله فروش میلیاردها دلار تسلیحات هسته ای به کشورهای منطقه و دامن زدن به رقابت تسلیحاتی در آن و حضور نظامی مداخله جویانه در منطقه، اظهار داشت: ما همچنان روی محدود کردن رفتار ثبات زدای ایران بوسیله فشار دیپلماتیک، همکاری نزدیک با متحدان و شرکای مان و اقدامات در امتداد کاهش تنش ها در منطقه متمرکزیم.
معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا همین طور اظهار داشت که واشنگتن روی موضوع بازگرداندن شهروندان آمریکایی که در ایران زندانی شده اند، «به طور خستگی ناپذیر» کار می کند.
پاتل در ادامه این جلسه در پاسخ به سوال دیگری درباره ی مذاکرت غیرمستقیم برای احیای توافق هسته ای اظهار داشت: ما دیپلماسی را ترجیح می دهیم اما برای تمامی گزینه ها و پیشامدهای احتمالی نیز آماده می شویم. با متحدان و شرکای خود نیز دراین زمینه هماهنگی کامل داریم.




منبع:

1402/04/08
11:56:02
5.0 / 5
331
تگهای خبر: آمریكا , ایران , توافق هسته ای , دیپلماتیك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۲

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز