دولت رئیسی انتخابات پرشور را دوست ندارد، به یک دلیل ساده

دولت رئیسی انتخابات پرشور را دوست ندارد، به یک دلیل ساده به گزارش سنج نیوز، اعتماد نوشت: آمار مشارکت پایین، سالهای سال به کابوس سیاسی شباهت داشت اما در دو انتخابات 1398 و یک هزار و چهارصد از آن حساسیت زدایی شد و عده ای به این نظریه روی آوردند که انتخابات حداقلی با نتیجه از پیش تعیین شده بهتر از آنست که ریسک مشارکت بالا به جان خریده شود.


با اینحال همان هایی که این نسخه را پیچیده بودند حالا و پس از 3، 4 سال دریافته اند که جامعه افسرده و خموده سیاسی بسیار پرمخاطره است. این خطر آنگاه بیشتر رخ می نماید که به خاطر فقدان مجلس قوی که مطالبه گر خواست عمومی و ناظر بر رفتار دولت باشد، قوه مجریه پراشتباه، کم بهره، نارضایتی برانگیز، بی توجه به افکار عمومی را حاکم می کند. گو اینکه اکنون دولت رییسی مصداق تام آنست.
در چنین شرایطی چه باید کرد؟ بی انگیزه کردن مردم برای مشارکت در انتخابات یک پروسه مدت دار بوده. همه افراد و دستگاه هایی که امیدی چون برجام را به نومیدی تبدیل کردند، مدال افتخار گرفتند. این مدال همین دولت رییسی است که بر سینه نصب کرده اند. یک دولت ضعیف هیچ گاه از مجلس قوی خوشش نمی آید بنابراین بی انگیزگی دولت فعلی برای برگزاری انتخاباتی در تراز جمهوری اسلامی قابل فهم است.
اما نباید و نمی توان اجازه داد انتخاباتی ضعیف به حفظ وضعیت فشل دولت سیزدهم کمک نماید. روشنگری درباره ی لزوم انتخابات پرشور و آزاد، بهره اش کمتر از راهیابی نمایندگان پرقدرت و باسواد و شجاع به مجلس نیست.


منبع:

1402/04/06
12:15:45
5.0 / 5
314
تگهای خبر: برجام , خرید , دریا , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز