جلسه محرمانه مقامات ارشد دولت بایدن با کنگره با محوریت ایران

جلسه محرمانه مقامات ارشد دولت بایدن با کنگره با محوریت ایران سنج نیوز: مقامات رسمی دولت آمریکا از برگزاری جلسه محرمانه مقامات ارشد این کشور با کنگره آمریکا با تمرکز بر موضوع ایران خبر دادند.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، نشریه پولیتیکو با استناد به اظهارات ۷ تن از کارکنان کنگره آمریکا و مقامات رسمی آمریکایی گزارش داد که مقامات ارشد این کشور مقرر است امروز در نخستین جلسه محرمانه دولت بایدن برای تمامی سناتورها با محوریت ایران شرکت نمایند و توضیحاتی در این زمینه به آنها ارائه نمایند.
به نوشته پولیتیکو، وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا، کالین کال، معاون سیاسی وزیر دفاع آمریکا، مورگان میور معاون رئیس اداره اطلاعات ملی آمریکا، برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی و استفن کوهلر، رئیس امور راهبردی و سیاسی ستاد مشترک ارتش آمریکا روز سه شنبه ۱۶ عصر به وقت محلی جهت شرکت در این جلسه محرمانه در کپیتول هیل، مقر کنگره آمریکا حاضر خواهند شد.
طبق این گزارش، رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و مذاکره کننده ارشد این کشور در مذاکرات وین که در مرخصی دو روزه به سر می برد در این نشست حاضر نخواهد بود اما آبرام پالی، معاونش به نیابت از او در این نشست شرکت خواهدنمود.
این جلسه در حالی برگزار می گردد که خیلی از نمایندگان جمهوری خواه کنگره آمریکا در مدت اخیر ادعاها مقابل نقش منطقه ای و کارهای هسته ای ایران را تکرار کرده و گفته اند که خطرات ناشی از این فعالیت ها در مدت اخیر بالا رفته است.
جمهوری خواهان تندرو در کنگره آمریکا از دولت بایدن می خواهند بجای در پیش گرفتن دیپلماسی، سیاست تحریم ها را در قبال ایران بطور جدی تری دنبال کند.
وزارت امور خارجه دولت بایدن که مدعی است اولویت آن در رسیدگی به موضوع هسته ای ایران دیپلماسی است، در مدت اخیر و در وقفه ای که در مذاکرات احیای توافق هسته ای در وین به وجود آمده است با در پیش گرفتن نگاهی مداخله جویانه نسبت به امور داخلی ایران و ادعای حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین-ادعایی که از طرف تهران و مسکو رد شده است- می گوید برجام فعلا در دستور کار آن قرار ندارد.
با وجود این، مقامات ایران گفته اند در صورتیکه شرکای غربی توافق اراده سیاسی لازم را نشان دهند، آماده نهایی کردن توافقی خوب برای لغو تحریم ها در مذاکرات وین هستند که در امتداد منافع ملی ایران باشد.
دولت آمریکا در سال ۲۰۱۸ و در دوران دولت دونالد ترامپ با ناقص تلقی کردن توافق هسته ای از آن خارج شد.




منبع:

1402/02/26
14:14:49
5.0 / 5
297
تگهای خبر: آمریكا , ایران , برجام , تحریم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۵

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز