قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل خبر داد

تمایل دو کشور ایران و عربستان برای برقراری نخستین تعاملات علمی و دانشگاهی

تمایل دو کشور ایران و عربستان برای برقراری نخستین تعاملات علمی و دانشگاهی به گزارش سنج نیوز، قائم مقام وزیر و رئیس مرکز همکاریهای علمی بین المللی وزارت علوم از تمایل دو کشور ایران و عربستان برای برقرار نخستین ارتباطات علمی و دانشگاهی اطلاع داد و اظهار داشت: بمحض مستقر شدن سفیر ایران در عربستان، وزارت علوم نخستین بخشی خواهد بود که برای برقراری تعاملات علمی با آن کشور تلاش خواهد نمود.


دکتر وحید حدادی اصل در گفت و گو با ایسنا، از برنامه وزارت علوم برای توسعه تعاملات علمی و دانشگاهی با کشورهای همسایه اطلاع داد و اظهار داشت: ما در وزارت علوم تلاش می نماییم برای سالجاری با کشورهای اطراف همچون ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان، قزاقستان و برخی کشورهای دیگر همسایه ارتباطات علمی و دانشگاهی را توسعه دهیم و در این خصوص هم بزودی با وزیر علوم به کشور قزاقستان سفر خواهیم کرد.
رئیس مرکز همکاریهای علمی بین المللی، از برنامه وزارت علوم جهت راه اندازی پایگاهی برای پارک ها و شرکتهای فناور اطلاع داد و اظهار نمود: در این خصوص آمادگی داریم در کشورهایی که تمایل داشته باشند و اعلام آمادگی کنند، پارک های فناوری راه اندازی کنیم؛ مثلا کشور عراق این تمایل را نشان داد حتی وزیر علوم این کشور به این منظور به کشورمان سفر کرده بود و کشور عمان هم علاقه مندی خویش را اعلام نموده است. ضمن این که کشورهای اوراسیا هم حرکت های خوبی در این حوزه انجام داده اند.
دکتر حدادی از تمایل وزارت علوم برای برقراری تعاملات علمی و دانشگاهی با کشور عربستان اطلاع داد و اظهار داشت: ما علاقه مندی و تمایل خویش را به منظور شکل گیری این ارتباطات به دولت اعلام کردیم و تاکید کردیم که اجازه بدهند وزارت علوم هم یکی از انتخابهای سفر به کشور عربستان باشد.
وی اظهار نمود: البته عربستان هم برای شکل گیری این ارتباط علاقمند هستند و اگر سفیر دو کشور مستقر شدند و مطمئناً یکی از وزارت خانه هایی که در آن کشور حضور خواهند داشت که وزارت علوم است.
قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل به اهمیت شکل گیری تعاملات علمی بین دو کشور ایران و عربستان اشاره نمود و اضافه کرد: ما اعتقاد داریم یک کشور بخصوص از جنبه علمی نباید در انزوا باشد. باآنکه فشارهای کشورهای غربی و آمریکا نتوانسته است ما را در انزوای علمی قرار بدهد.
او در آخر تصریح کرد: توسعه تعاملات علمی ما با کشورهای همسایه بسیار اهمیت دارد و شکل گیری این ارتباط با عربستان هم به علت مباحث نفتی، آبی و زیست محیطی آن کشور مهم می باشد و ما می توانیم در این حوزه ها کمک کننده باشیم به همین جهت می توانیم تعاملات قوی علمی مختلف شکل دهیم. با اینکه ما در گذشته با این کشور تعاملات علمی نداشتیم اما در صورت برقراری ارتباط، در حوزه تبادلات استاد و دانشجو هم ورود خواهیم کرد.



1402/02/20
08:55:54
5.0 / 5
329
تگهای خبر: آمریكا , ایران , سفیر , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۱

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز