تاکید روزنامه جوان بر ضرورت برخورد قهری _ امنیتی با طرفداران برجام

تاکید روزنامه جوان بر ضرورت برخورد قهری _ امنیتی با طرفداران برجام سنج نیوز: به گزارش سنج نیوز، روزنامه جوان در یادداشتی از عبدالله گنجی نوشت: بسترشناسی یکی از مسائل مهمی است که ما از آن غافلیم و برخی (مانند روحانی) اصلاً بدان اعتقاد ندارند. این که مقام معظم رهبری بلافاصله پس از امضای برجام مسئله نفوذ را طرح کرد خیلی ها ناراحت شدند و طرح آنرا برای به نتیجه نرسیدن سیب و گلابی های برجام دانستند، اما سخن رهبری حکایت از شناخت دشمنی بود که می خواست در ذیل آتش تهیه برجام، امورات مربوط به تغییر نگرش را شروع کند.


انگاره اصلی نفوذ در ایران بر این اساس استوار است که پشتوانه جمهوری اسلامی مردمی هستند که به اصولی پایبند هستند و حاضرند برای این اصول جان دهند. حال برای فروپاشی این سنگر و به تبع آن خالی کردن پشت حکومت با این جماعتی که هسته سخت جمهوری اسلامی هستند، باید چه کرد؟ از روشی به ظاهر دموکراتیک (رفراندوم) تا مسئله دار کردن افراد را دنبال می کنند، اما برای فروپاشی هسته سخت جمهوری اسلامی نقدترین و نامرئی ترین راهبرد «آموزش تغییر نگرش» است. این روش بطئی را تنها راه نرم، عمیق و صبورانه مواجهه با جمهوری اسلامی می دانند که باید فروپاشی نسبت به آن اصول درونی شده در ذهن مردم، رقم بخورد تا کار تمام شود.

پس در این نفوذ نه ارتباط تشکیلاتی وجود دارد نه کسی حقوق می گیرد. آموزش تغییر نگرش این کمک را می کند که فرد مجاور شما کم کم عین خود دشمن فکر کند و این فرد شاید فردا همسر و فرزند شما باشد
نفوذ امروز در جمهوری اسلامی مبتنی بر آموزش تغییر نگرشی است که با هویت های موجه مختلف مانند خبرنگار، دانشجو، استاد، سوداگر داده می شود. وقتی اینجا گرفتار شدند مردم با شنیدن علت، قانع نمی شوند و عده ای پشت هویت اصلی و منزلت ساز آنان (مثل خبرنگاری) به میدان دفاع می آیند.
بسترشناسی یکی از مسائل مهمی است که ما از آن غافلیم و برخی (مانند روحانی) اصلاً بدان اعتقاد ندارند. این که مقام معظم رهبری بلافاصله پس از امضای برجام مسئله نفوذ را طرح کرد خیلی ها ناراحت شدند و طرح آنرا برای به نتیجه نرسیدن سیب و گلابی های برجام دانستند، اما سخن رهبری حکایت از شناخت دشمنی بود که می خواست در ذیل آتش تهیه برجام، امورات مربوط به تغییر نگرش را شروع کند.
پس از برجام جذب گروههای تغییر نگرش توسط «سمن» های غربی آغاز شد که بعد از آموزش به دست دولت های غربی امر تودیع به کشورهای هدف توسط خدمات امنیتی به انجام می رسد. سختی کار مواجهه قهری _ امنیتی با این پدیده است، چون ظاهر آن بسیار طبیعی جلوه می کند و حکومت نمی تواند افکار عمومی را قانع کند که مسئله نفوذ است و متهم به توهم توطئه خواهد شد، برای اینکه تغییر نگرش «خوب» جلوه داده می شود. مسائلی از قبیل نحوه ازدواج، نسبت فرهنگ بومی و لذت گرایی از این دست مسائل است. تخفیف حداکثری سنت اساس تغییر نگرش برای ورود به جهانی سازی است. جهانی که فقط استانداردهای آنرا غرب تولید می کند و ما فقط نگاه.


بیشتر بخوانید:
اعلام آمادگی برجامی ایران برای پذیرش «متن مورد توافق سال گذشته» روحانی: همه چیز برای احیای برجام «آماده» بود، متاسفانه نشد / این مملکت به «همه ایرانی ها» تعلق دارد؛ مگر می شود «یک جمع» بگوید به بقیه نیاز ندارم!

1402/02/18
14:33:17
5.0 / 5
331
تگهای خبر: آموزش , استاندارد , ایران , برجام
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز