سخنگوی كمیسیون امنیت:

هیاتی از کمیسیون امنیت ملی به شیراز سفر کرد

هیاتی از کمیسیون امنیت ملی به شیراز سفر کرد به گزارش سنج نیوز، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از سفر هیاتی از این کمیسیون به شیراز و بازدید از بخش ها و شرکتهای وابسته در صنایع دفاعی اطلاع داد.



به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، ابوالفضل عمویی در توضیح سفر اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به شیراز اظهار داشت: اعضای کمیسیون امنیت ملی در قالب برنامه های نظارتی خود از بخش ها و شرکتهای وابسته در صنایع دفاعی کشورمان در شهر شیراز همچون مجموعه صنایع فجرشیراز و صنایع الکترونیک شیراز (صاایران) بازدید کردو در جریان روند تقویت بنیه دفاعی در این دو مجموعه قرار گرفت.

وی افزود: در سالهای گذشته با حمیت و جدیت ملی گامهای موثری در صنایع دفاعی کشور برای تأمین نیازهای نیروهای مسلح برداشته شده و در حوزه های مختلف این صنعت پیشرفت های خوبی صورت گرفته است.

به گفته عمویی، در بازدید از صنایع فجر شیراز مبحث تأمین تسلیحات متعارف مورد نیاز نیروهای مسلح کشور و در شرکت صنایع الکترونیک شیراز تأمین قطعات الکترونیک تسلیحات مورد استفاده نیروهای مسلح و همینطور تولید تجهیزات مورد نیاز در جنگ الکترونیک بود؛ تعدادی از جوانان با استعداد کشورمان بعد از تحصیل در رشته های مرتبط در شرکتهای صنایع دفاعی کشور مشغول به کار شده و به دنبال آن نیازهای نیروهای مسلح تأمین شده و امکان صادرات بخشی از محصولات فراهم گشته است.

وی همینطور اظهار داشت: در حوزه صنایع الکترونیک، محصولات مورد نظر در زیردریایی ها تا محصولات مورد استفاده در دفاع زمینی و هوا و فضا تولید می شود. مهم ترین تولیدات این حوزه عموما رادارهای پدافندی و رادارهای کنترل و هدایت تسلیحات دفاعی است؛ همینطور از انواع رادارها، تصویربرداری های هواپایه و سامانه های ناوبری بازدید شد در این مرکز انواع دوربین ها و تجهیزات اپتیکی مورد نیاز کشور در این مرکز تولید می شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در انتها تصریح کرد: پیشرفت در دانش دفاعی کشور، سرریزهایی در حوزه دانش، فناوری و تجاری داشته که سبب شده تحقیقات در این عرصه در حوزه های غیرنظامی هم مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین در این سفر اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نشستی با تولیت آستان مقدس حضرت احمد بن موسی الکاظم و فرمانده سپاه فجر استان فارس جهت بررسی امنیت حرم شاه چراغ بعد از حادثه تروریستی ۴ آبان سال قبل برگزار کردند.





منبع:

1402/02/07
11:47:04
5.0 / 5
370
تگهای خبر: الكترونیك , ایران , دریا , سیاست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز