موسوی لارگانی:

مسأله آب در استان اصفهان را جدی بگیرید

مسأله آب در استان اصفهان را جدی بگیرید سنج نیوز: نماینده مردم اصفهان نسبت به وضعیت آب در این استان هشدار داد و از رئیس جمهور خواهان تشکیل یک هیأت ویژه بررسی چرایی بی توجهی به ⁧بحران آب⁩ در استان اصفهان شد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، سیدناصر موسوی لارگانی در یادداشتی درباره ی موضوع آب در استان اصفهان نوشت: « وقتی از سوء مدیریت حاد در حوضه ⁧ زاینده رود⁩ صحبت می نماییم، از چه می گوئیم؟ ظاهراً این مساله مهم و راهبردی برای مقامات استانی و دولتی مهم نیست. ‏ابتدا به یک مورد درباب رودخانه ⁧ شور⁩ اشاره ای کوتاه می کنم و بعد هم توضیحات لازم دیگر را ارائه می کنم.
همانطور که می دانیم رودخانه شور در بارشهای زمستانه پرآب تر گشت و سرریز آن وارد زاینده رود شد. نزدیک عیدنوروز، همزمان با جاری بودن رودخانه شور، زاینده رود را هم بازکردند اما نیاز نبود؛ چونکه سرریز رودخانه شور همچنان جریان داشت. این یک نوع بی مدیریتی هزینه زاست در صورتیکه قابل مدیریت بود.
حالا توجه کنید که ورود آب از نیمه فروردین به زاینده رود متوقف گردید. چند روز پیش باردیگر خروجی سد را زیاد کردند. در همین فاصله بستر زاینده رود خشکید و هزاران قطعه ماهی تلف شد و در عین حال بر اثر این عوارض، تهدیدات جدی متوجه ⁧ بناهای تاریخی⁩ اصفهان و پل های بی نظیر زنده رود شده است.
ناراحتی از آن جا بیشتر می شود که با مدیریت صحیح منابع آبی امکان کاهش مشکلات تا حد ممکن وجود دارد. گاهی منابعی نیست، خب می گوییم نیست، اما الان به لطف خدا منابع آبی موجود است ولی مدیریت نیست. نبود مدیریت و نبود متخصص، سبب تشدید ناراحتی بحق مردم استان اصفهان شده است که نمونه ای ذکر شد.
اینجا دیگر پای حیات و ممات مردم اصفهان در بین است و اصلا شوخی بردار نیست؛ چونکه استان مهم و راهبردی اصفهان با بزرگترین خطر تاریخی خود بخاطر ⁧ سوءمدیریت⁩ منابع آبی روبه رو شده است.
‏مدت هاست بصورت های مختلف توجه مقامات استانی، کشوری و حتی رؤسای جمهور گوناگون را به این خطر جلب کرده ام.
بازهم تذکر جدی می دهم مسأله آب در استان اصفهان را جدی بگیرید پیش از آنکه به مرحله غیرقابل بازگشت برسیم. عقل و تدبیر حکم می کند رییس جمهور محترم یک هیأت ویژه را مأمور بررسی چرایی بی توجهی به ⁧ بحران آب⁩ ناشی از سوءمدیریت در استان اصفهان کند. اگر سوءنیتی در کار نباشد حتما سوءمدیریت در کار است.»




منبع:

1402/02/01
17:14:23
5.0 / 5
355
تگهای خبر: متخصص , مدیریت , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز