طرح در نشست اضطراری

طرح در نشست اضطراری به گزارش سنج نیوز، فارس نوشت: رئیس مجلس اظهار داشت: جنایات این رژیم در مناطق مختلف و کوشش برای سرکوب فلسطینی ها در قدس اشغالی و تغییر جمعیتی این شهرها نمونه ای از سیاست های فاشیستی و آپارتایدی این رژیم به حساب می آید.



محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست اضطراری و مجازی کمیته امور فلسطین اتحادیه پارلمانی کشورهای عضو سازمان همکاریهای اسلامی PUIC که با حضور برخی از روسای مجالس کشورهای اسلامی برگزار شد، به ایراد سخنرانی پرداخت.
قالیباف ضمن اشاره به تحولات هفته های اخیر در سرزمین های اشغالی بخصوص اقدامات ددمنشانه رژیم صهیونیستی در حمله به مسجدالاقصی خواهان اتحاد جهان اسلام برای مقابله با اقدامات رژیم صهیونیستی شد.
رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در پشتیبانی از آرمان فلسطین، بر نقش مجالس کشورهای اسلامی در جهت دهی به سیاست های دولتمردان جهان اسلام در برابر فلسطین تاکید نمود.
رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این نشست در شرایطی بسیار حساس برگزار می گردد و در حالیکه جهان اسلام خویش را برای برگزاری روز جهانی قدس در جمعه آینده آماده می کند، روزهای گذشته شاهد تحولات مهمی در سرزمین های اشغالی بوده ایم و حملات وحشیانه هفته گذشته رژیم اشغالگر قدس به معتکفین در مسجد الاقصی قلب تمامی مسلمانان جهان را به درد آورد.
وی با اشاره به اینکه حملات رژیم صهیونیستی نشانگر خوی فاشیستی و آپارتایدی این رژیم است، اظهار داشت: اقدامات نظامیان رژیم صهیونیستی ضد ملت فلسطین همچون جنایات این رژیم در مناطق مختلف بخصوص در شهر جنین و نابلوس و همینطور کوشش برای سرکوب فلسطینی ها در قدس اشغالی و تغییر جمعیتی این شهرها نمونه ای از سیاست های فاشیستی و آپارتایدی این رژیم به حساب می آید.
رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این رویکرد فاشیستی در بیان وزیر دولت نژادپرست رژیم صهیونیستی که ملت فلسطین را انکار و خواهان محو روستای فلسطین نشین حواره شده نمود یافته است.
قالیباف در قسمت دیگری از صحبت های خود ضمن اشاره به مشکلات داخلی رژیم صهیونیستی و نارضایتی های شهرک نشینان از مسؤلان این رژیم، اظهار داشت: در حالیکه رژیم صهیونیستی درگیر اختلافات خود است تلاش دارد با هدف سرپوش گذاشتن بر ضعف ها و اختلافات داخلی خود با ادامه جنایت ضد فلسطینیان کشتار، نسل کشی، یورش و به آتش کشیدن اماکن مقدس ضعف های خویش را بپوشاند.
وی خطاب به شرکت کنندگان در نشست اضطراری و مجازی کمیته امور فلسطین هفته اتحادیه پارلمانی کشورهای عضو سازمان همکاریهای اسلامی PUIC، ضمن اشاره به پیشینه تاریخی ننگین حمایت غرب از رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: بیشتر از ۷ دهه است که تمام کشورهای غربی به رهبری آمریکا چشمان خویش را بر اشغال و ظلم فراگیر و جنایات ساختار یافته و مستمر صهیونیست ها بر ملت فلسطین بسته اند؛ آیا این مساله مصداق بارز استاندارد دوگانه نیست؟
رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مصادیق استاندارد دوگانه غرب در برابر موضوعات حقوق بشر و حقوق بشردوستانه، آوارگان، اشغالگری، پشتیبانی از مظلوم، هتک حرمت به اماکن مقدس همچون مسجد الاقصی و امثالهم برای همگان واضح و آشکار شده است.
وی خاطرنشان کرد: در کنار استاندارد دوگانه غربی ها و پشتیبانی از جنایات صهیونیست ها یکی از اهداف سران جنایتکار رژیم صهیونیستی اینست که نسل جوان فلسطین را از بازپس گیری سرزمین های اشغالی خود و بازگشت به موطن آبا و اجدادی ناامید کرده و فرهنگ مقاومت را میان نسل جوان فلسطینی ریشه کن کند.
قالیباف با انتقاد از رویکرد نرمال سازی روابط بعضی از کشورها با رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: صهیونیست ها این هدف را با نرمال سازی روابط سیاسی با برخی کشورهای عربی و اسلامی که باید نوعی محور اصلی پشتیبانی از برادران عرب و مسلمان خود یعنی مردم فلسطین باشند پیگیری می کنند.
وی با تکیه بر تداوم مقاومت تا پیروزی قدس شریف و آزادسازی سرزمین های اشغالی، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی مقاومت را تنها راه علاج مقابله با توسعه طلبی و تمامیت خواهی صهیونیست ها می داند اما در عین حال پیشنهاد رسمی ایران برگزاری همه پرسی ملی است که یک طرح سیاسی و دموکراتیک و مطابق با اصول متقن حقوق بین المللی به حساب می آید.
وی افزود: مجلس شورای اسلامی برپایه آموزه های اسلامی و سیاست اصولی خود که برخاسته از نگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی است، پشتیبانی از آرمان فلسطین و همینطور پشتیبانی از برادران و خواهران فلسطینی را در مقابل رژیم اشغالگر صهیونیستی وظیفه خود می داند و براین اساس قوانین حمایتی گوناگونی را همچون قانون مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی به تصویب رسانده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی در قسمت پایانی سخنان خود با تکیه بر نقش بی بدیل مجالس کشورهای اسلامی در جهت دهی به سیاست های دولت های جهان اسلام در برابر فلسطین پیشنهاد کرد: مجالس و پارلمان های اسلامی طرح هایی را در جهت جرم انگاری نرمال سازی روابط و تحریم کالاهای تولید رژیم صهیونیستی به تصویب برساند و این گونه طرح ها در کمیته امور فلسطین اتحادیه به اشتراک گذاشته شود.
وی اظهار داشت: روز قدس همه ساله فرصتی است تا جهان اسلام با استفاده از معنویت ماه مبارک رمضان وجدان های جهانیان را برای هم صدایی و پشتیبانی از مردم مظلوم فلسطین دعوت کند و سکوت در مقابل جنایات رژیم آپارتاید صهیونیستی زیرپا گذاشتن تمامی معیارهای اخلاقی، وجدانی، دینی و مذهبی است.


بیشتر بخوانید:
پاسخ کوبنده فرمانده کل ارتش ایران به تهدید رئیس ستاد ارتش اسرائیل


منبع:

1402/01/21
21:24:45
5.0 / 5
419
تگهای خبر: آمریكا , استاندارد , ایران , پارلمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۵

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز