واکنش نمایندگان مجلس به فعال شدن سامانه شفافیت آرا

واکنش نمایندگان مجلس به فعال شدن سامانه شفافیت آرا سنج نیوز: برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بعد از اعلام خبر فعال شدن سامانه شفافیت آرا در صفحات شخصی خود در پیامرسان توئیتر واکنش نشان دادند و از اجرای این طرح استقبال کردند.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، چهارشنبه (۹ فروردین) مالک شریعتی نیاسر در صفحه شخصی خود در توئیتر از فعال شدن سامانه شفافیت آرای نمایندگان بصورت آزمایشی در سایت پارلیران آگاهی داد. بعد از این خبر بود که برخی نمایندگان مجلس نیز در صفحات شخصی توئیتر خود در پیام هایی به اجرای این طرح واکنش نشان دادند که متن پیام های تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:
فاطمه قاسم پور رییس فراکسیون زنان و خانواده مجلس و نماینده تهران:
«سامانه شفافیت آرای نمایندگان بصورت آزمایشی شروع به کار کرد و به همراه برخی از همکارانم داوطلبانه آراء خودرا در معرض عموم قرار دادیم. ان شاءالله با تصویب قانون شفافیت، یکی از وعده های مهم مجلس یازدهم محقق می گردد.»
روح الله نجابت نماینده شیراز:
«از نخستین روز نمایندگی مردم در مجلس، حسب قولی که داده بودم، تمامی آرا خودرا در http: //rnejabat.ir بصورت داوطلبانه شفاف کردم. در ادامه نیز همراه با بعضی همکاران در سامانه شفافیت داوطلبانه مجلس فعال خواهم بود.
امیدوار هستم در نخستین فرصت قانون شفافیت آرا بصورت فراگیر اجرائی شود.»
سید ناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان:
«فلسفه طرح شفافیت آرا مسئولیت پذیرتر کردن وکلا مقابل مردم است. وقتی موکلین رأی نمایندگان را بدانند، امکان سنجش عملکردها بهتر شده و مجلس هم قدرت بیشتری برای پاسخگویی سایر قوا پیدا می کند.
تعدادی از نمایندگان حامی طرح ازجمله اینجانب با همین هدف داوطلبانه خواهان اعلام علنی آرای خود شدیم.»
فاطمه محمدبیگی نماینده قزوین:
«الحمدلله بعداز مدتها پیگیری تعدادی از نمایندگان در مجلس یازدهم، سامانه شفافیت آرای نمایندگان به طور داوطلبانه افتتاح شد تا آرای نمایندگان متقاضی برای مردم عزیز به معرض نمایش گذاشته شود.
برای مشاهده آرای بنده و ۵۸ نماینده دیگر می توانید به تارنمای http: //parliran.ir مراجعه کنید.»
مهدی شریفیان نماینده تهران:
انتشار داوطلبانه آرای نمایندگان نخستین گام در راه تحقق شفافیت آراء است.
همچنان که سال قبل برای انتشار داوطلبانه آراء خودم بر طرح ها و لوایح اعلام آمادگی کردم، پیگیر رفع نقص سامانه شفافیت مجلس برای عمل به وعده انتشار داوطلبانه تصمیماتم در مجلس هستم.»
ادامه دارد...


1402/01/11
13:23:44
5.0 / 5
359
تگهای خبر: نمایندگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز