بیانیه تحلیلی حزب توسعه ملی ایران:

آقای رئیسی! از مسئولیت ریاست جمهوری، کناره گیری کنید

آقای رئیسی! از مسئولیت ریاست جمهوری، کناره گیری کنید به گزارش سنج نیوز، بامداد ما نوشت: در طول این یکسال و نیم دولت سیزدهم از حمایت های بی دریغ و غیر مشروط تمامی ارکان نظام و قوای کشور در مقایسه با تمامی دولت های بعد از انقلاب برخوردار بوده... حتی دولتی همچون طالبان که از جانب جامعه جهانی به رسمیت شناخته نشده و اداره کنندگان آن با منطق دنیای جدید بیگانه اند یا کشوری مثل ونزوئلا که رکورددار بالاترین نرخ تورم و سقوط پول ملی در جهان بوده است طی مدت اخیر توانسته اند بحران تورم و گرانی را مهار و ارزش پول ملی خویش را بهبود بخشند. با تأسف باید گفت هم اکنون نقش دولت در اقتصاد کشور با فروش اوراق قرضه به بانکها و افزایش قیمت ارز به منظور کاهش کسری بودجه و پرداخت حقوق کارمندان دولت محدود شده است.



حزب توسعه ملی ایران در اطلاعیه ای از ابراهیم رییسی خواست از مسئولیت ریاست جمهوری کناره گیری کند. متن کامل این بیانیه را در ادامه بخوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم
ملت شریف و آگاه ایران
اکنون بیشتر از یک سال و نیم از روی کار آمدن دولت جدید در قالب طرح یکپارچه سازی حاکمیت و با شعار گره نزدن اقتصاد کشور به برجام، ایجاد سالی یک میلیون شغل و کاهش نرخ تورم در سال دوم به زیر ده درصد می گذرد. ادعای آقای رئیسی و همکاران وی این بود که تنها بیست در صد مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور متأثر از تحریم هاست و هشتاد درصد بحران ها و معضلات ناشی از ضعف مدیریت اجرای کشور است و دولت وی برای حل مشکلات معیشتی مردم و سامان دادن به اقتصاد کشور در قالب سیاست های کلان موجود برنامه ای هفت هزار صفحه ای را در دست اجرا دارد.
در طول این یکسال و نیم دولت سیزدهم از حمایت های بی دریغ و غیر مشروط تمامی ارکان نظام و قوای کشور در مقایسه با تمامی دولت های بعد از انقلاب برخوردار بوده است که اختیارات مطلق کمیته مولد سازی به ریاست معاونت اجرایی رئیس جمهور با اختیارات اجرایی و قانونگزاری و مصونیت کامل قضایی تنها یک نمونه آن است.
طی این مدت حتی یک بند از آن برنامه ادعایی هفت هزار صفحه ای به اطلاع مردم نرسید در عوض جامعه شاهد عظیم ترین تنش ها و بحران ها در کلیه سطوح اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و حتی امنیتی بوده است. در این زمان برجام که به شهادت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه سابق آماده امضا بود به دلیل دیپلماسی شعارزده و تعلل عامدانه مسؤلان دستگاه دیپلماسی این دولت به محاق رفت و الان با تغییر شرایط، این طرف های آمریکایی و اروپایی هستند که برای بازگشت به برجام شرط تعیین می کنند. در نتیجه براثر ادامه تحریم ها و هم تشتت، بی برنامگی و بی کفایتی کادر اقتصادی دولت شاهد سقوط آزاد ارزش پول ملی در مقابل ارزهای خارجی هستیم.
این در حالی است که حتی دولتی همچون طالبان که از جانب جامعه جهانی به رسمیت شناخته نشده و اداره کنندگان آن با منطق دنیای جدید بیگانه اند یا کشوری مثل ونزوئلا که رکورددار بالاترین نرخ تورم و سقوط پول ملی در جهان بوده است طی مدت اخیر توانسته اند بحران تورم و گرانی را مهار و ارزش پول ملی خویش را بهبود بخشند. با تأسف باید گفت هم اکنون نقش دولت در اقتصاد کشور با فروش اوراق قرضه به بانکها و افزایش قیمت ارز به منظور کاهش کسری بودجه و پرداخت حقوق کارمندان دولت محدود شده است.
طی این مدت کشور حادثه ای همچون مرگ مرحومه مهسا امینی در بازداشت پلیس که با اندکی تدبیر و درایت و عذر خواهی بموقع از ملت و برکناری فرماندهان مسئول انتظامی می توانست حل و فصل شود، براثر ضعف مدیریت کنترل بحران و ناتوانی در جلب اعتماد جامعه، کشور را گرفتار بحرانی کرد که طی سالهای بعد از انقلاب نمی توان برای آن نظیری یافت، بحرانی که به نقطه عطفی در روابط میان حکومت و جامعه طی سالیان بعد از انقلاب تبدیل شد. و بر پیکر جامعه زخمی برجای گذاشت که آثار آن زدودنی نیست.
امروز همه پیمایش های اجتماعی از افزایش نارضایتی ها و کاهش شدید اعتماد عمومی به حاکمیت حکایت دارد. به موازات کاهش پشتوانه اجتماعی، اعتبار بین المللی جمهوری اسلامی طی این مدت به نازل ترین سطح خود طی سالهای بعد از انقلاب کاسته شده و دستگاه دیپلماسی دولت، ناکارآمد و نا آزموده تر از آن است که بتواند این روند را متوقف یا کند سازد.
اوضاع سیاست داخلی و امنیت عمومی وضعیتی بهتر از حوزه های دیگر ندارد. حدود سه ماه از مسمومیت مشکوک دانش آموزان مدارس در شهرهای مختلف کشور می گذرد. اما جامعه همانند سایر حوزه ها به جای شنیدن توضیح روشن و قانع کننده، شاهد اظهار نظرها و مواضع متناقضی است که بیشتر از هر چیز از سردرگمی و سرگشتگی مقامات حکایت دارد.
به رغم گذشت سه ماه از این ماجرای مشکوک، دولت نه تنها قادر به شناسایی عاملان این اقدام جنایتکارانه نبوده، بلکه حتی نتوانسته نوع گاز و سم به کار رفته را شناسایی و اعلام نماید تا بیمارستان های کشور برای معالجه سریع دانش آموزان مصدوم آمادگی لازم را داشته باشند. بدین سان به لطف دولت سیزدهم نظامی که بزرگترین دستاورد قابل اتکایش حفظ امنیت اجتماعی بوده است، حالا شهروندانش دولتی را تجربه می کنند که حتی توان حفظ امنیت دانش آموزان مدارس را هم ندارد به صورتی که اولیای مدارس در بعضی شهرها برای حفظ جان فرزندان خود ناگزیر از استخدام نگهبان و مراقب و شبگرد در اطراف مدارس شده اند و برخی هم از فرستادن دخترانشان به مدرسه خودداری می کنند.



بیشتر بخوانید:
واکنش عضو هیات رئیسه مجلس به خبر «طرح «سوال» از رئیس جمهور» طرح «سوال» از رئیس جمهور با ۶ محور، «کلید» خورد / امضاها به تعداد قانونی مورد نیاز می رسد؟ سعیدی، نماینده چابهار: «طرح سوال» از رئیس جمهور را امضا می نماییم، اگر... هاشمی طبا: «سوال از رئیس جمهور»، خیلی هم خوب است / مگر این که «ریگی به کفش اش» باشد و نخواهند حرف بزنند


منبع:

1401/12/16
14:19:58
5.0 / 5
356
تگهای خبر: آمریكا , اقتصاد , امنیت اجتماعی , ایران
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۱

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز