بررسی بودجه ۱۴۰۲

کلیه عرضه دهندگان خدمات پزشکی و پیراپزشکی ملزم به عقد قرارداد با بیمه های درمانی پایه شدند

کلیه عرضه دهندگان خدمات پزشکی و پیراپزشکی ملزم به عقد قرارداد با بیمه های درمانی پایه شدند به گزارش سنج نیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور رعایت عدالت در سلامت، گسترش نظام ارجاع و کاهش سهم پرداخت بیمه شدگان، کلیه عرضه دهندگان خدمات (شامل مراکز و حرف پزشکی و پیراپزشکی) شامل دولتی، عمومی و خصوصی را ملزم به عقد قرارداد با بیمه های درمانی پایه کردند.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت بامداد امروز (دوشنبه) و در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، بند ل تبصره ۱۷ این لایحه را به شرح زیر تصویب کردند:
«ل - به منظور رعایت عدالت در سلامت، گسترش نظام ارجاع و کاهش سهم پرداخت بیمه شدگان، کلیه عرضه دهندگان خدمات (شامل مراکز و حرف پزشکی و پیراپزشکی) شامل دولتی، عمومی و خصوصی ملزم به عقد قرارداد با بیمه های درمانی پایه می باشند. کلیه دستگاههای مجوز دهنده ذیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلفند صدور و تمدید مجوزهای در ارتباط با حرف و مراکز پزشکی را منوط به عقد قرارداد با بیمه های پایه درمانی نمایند.
۱- بیمه های درمانی مکلف به پرداخت مطالبات مراکز و حرف طرف قرارداد حداکثر ظرف یک ماه از زمان دریافت اسناد و مدارک می باشند.
۳- اتباع خارجی نیازمند به دریافت خدمات درمانی باید از راه یکی از سازمانهای بیمه گر پایه، خدمات بیمه ای دریافت نمایند. به این منظور، شورایعالی بیمه با همکاری سازمانهای بیمه گر پایه مکلفند ظرف یک ماه از ابلاغ این قانون دستورالعمل صدور بیمه درمانی پایه برای اتباع خارجی را تدوین و اعلام نمایند.
۴- سازمان بیمه سلامت موظف است که شرایط لازم جهت اجرای بیمـه همگانـی بـرای کلیـه افـراد جامعـه را با تسهیل فرایندهای ثبت نام (از قبیل ایجاد ابزارهای الکترونیک جهت صدور بیمه نامه) فراهم نماید.
۵- عرضه بسته خدمات بیمه پایه برای کلیه اقشار که برپایه آزمون وسع در دهک های (۱) تا (۳) قرار می گیرند به صورت مجانی خواهد بود.
۶- در جهت اجرای بند «الف» ماده (۷۴) قانون برنامه ششم توسعه، کلیه شرکتها و سازمانهای بیمه گر پایه و تکمیلی درمان شامل دولتی و غیردولتی مکلفند با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، درگاه پرونده الکترونیکی بیمار و پزشک را (مبتنی بر نسخ الکترونیک بیمه ای) ظرف سه ماه از ابلاغ این قانون عملیاتی نموده و در اختیار عرضه دهندگان خدمت و بیمه شدگان قرار دهند
۷- دسترسی مورد احتیاج به اطلاعات پرونده الکترونیک سلامت برای بیمار (نمایشگر پرونده) و همینطور امکان دسترسی به سوابق بیمار برای پزشک معالج تا زمان ابلاغ دستورالعمل توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر عهده بیمه های درمانی خواهد بود.»
نمایندگان مجلس همینطور با پیشنهاد علی خضریان نماینده تهران مینی بر حذف جزء ۲ بند ل تبصره ۱۷ لایحه بودجه ۱۴۰۲ به شرح زیر موافقت کردند:
«۲- با عنایت به اجرای بند «الف» ماده (۷۰) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه و آیین نامه اجرائی بیمه پایه الزامی سلامت و ارزیابی وسع ابلاغی هیأت وزیران در خصوص پوشش بیمه ای همگانی، کلیه خدمات درمانی و دارویی توسط مراکز درمانی، فقط به افراد دارای بیمه پایه عرضه شده و عرضه خدمات به افراد فاقد بیمه درمانی ممنوع می گردد.»



1401/12/15
12:54:28
5.0 / 5
359
تگهای خبر: آموزش , الكترونیك , بیمه , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز