گروسی خبر داد

توافق با ایران در امتداد افزایش کارهای راستی آزمایی

توافق با ایران در امتداد افزایش کارهای راستی آزمایی سنج نیوز: مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در کنفرانس خبری به ارزیابی سفر خود به ایران پرداخت.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا و به نقل از صفحه توییتری شبکه تلویزیونی جهانی چین، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در کنفرانسی خبری در وین بعد از سفر به تهران، از توافق با ایران در جهت افزایش فعالیتهای راستی آزمایی در ایران استقبال کرد.
وی در ارتباط با سفر خود به ایران اظهار داشت: این بازدید مهمی برای من بود. فرصتی برای گفت و گو با رییس جمهور و وزیر خارجه ایران پیدا کردم.
ایشان در ادامه عنوان نمود که آژانس انرژی اتمی توانسته یافته های غیرمنتظره ای درباب حدود غنی سازی در ایران به دست آورد.
مدیرکل آژانس اتمی در اینباره خاطرنشان کرد: تلاش کردم تا همه چیز را به مسیر خود بازگردانم. بیانیه مشترک ما به این مسئله رسیدگی می کند.
گروسی در بخش دیگر از کنفرانس خبری خود عنوان نمود که آژانس اتمی در تلاش بوده تا شفاف سازی هایی درباب برخی سایت ها در ایران دریافت کند.
وی با اشاره مجدد به دیدار با سیدابراهیم رئیسی اظهار داشت: زمانی که با رییس جمهور ایران گفت و گو دارم، درباب جزییات فنی سایت های اعلام نشده گفت و گو نمی نماییم بلکه درباره ی همکاریهای مان و این که زمان آن رسیده که نتیجه ای حاصل شود به صحبت می پردازیم.
مدیرکل آژانس اتمی تصریح کرد که گفت وگوی خود با رییس جمهور ایران در «جوی کاری و صادقانه» انجام شده است.
گروسی در ادامه اظهار داشت: ما باید اطمینان حاصل نماییم که توانایی لازم برای بازرسی از سایت ها را دراختیار داشته باشیم. آنچه که مهمست این است که بتوانیم حساب هر گرم مواد غنی سازی شده را داشته باشیم و این محور تبادل نظرات ما بوده است. ما درباب شماری از اقدامات ملموس ازجمله دسترسی به اطلاعات و برخی محل ها به توافق رسیدیم.
وی ادامه داد: ما به زودی دیدارهای فنی با ایران خواهیم داشت.
همین طور خبرگزاری رویترز گزارش داد که گروسی در وین در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا «تمامی تجهیزات نظارتی» باردیگر نصب خواهد شد که در تابستان گذشته و بدنبال اقدامات متقابل ایران بعد از صدور قطعنامه ضدایرانی در نشست پیشین شورای حکام غیرفعال شده بود، اظهار داشت: بله.
بااینکه بگفته او، این اقدام در بعضی محل ها صورت خواهد گرفت.
رویترز همین طور نوشت: گروسی در پاسخ به اینکه گفت وگوهای بعدی آژانس با مقامات ایران درباره ی تعیین جزییات اقدامات پیش رو چه زمانی صورت خواهد گرفت، اظهار داشت: خیلی خیلی زود.



1401/12/14
12:39:55
5.0 / 5
296
تگهای خبر: ایران , دریا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز