راز مسمومیت سریالی دانش آموزان

راز مسمومیت سریالی دانش آموزان به گزارش سنج نیوز، انتخاب نوشت: استاندار قم با اشاره به اینکه چهره های علمی و تجهیزات تخصصی کشور برای کشف علت حادثه در مدارس بسیج شده اند، اظهار داشت: برای رفع نگرانی والدین و دانش آموزان حتی ضعیف ترین احتمالات هم بررسی شده است.



استاندار قم با اشاره به اینکه چهره های علمی و تجهیزات تخصصی کشور برای کشف علت حادثه در مدارس بسیج شده اند، اظهار داشت: برای رفع نگرانی والدین و دانش آموزان حتی ضعیف ترین احتمالات هم بررسی شده است.
سیدمحمدتقی شاهچراغی استاندار قم چهارشنبه شب در جلسه شورای اداری استان که در سالن جلسات کرامت استانداری قم برگزار شد، ضمن اشاره به بروز نخستین حادثه در هنرستان نور در نهم آذرماه اظهار داشت: از همان نخستین حادثه برای روشن شدن ابعاد مختلف آن از همه ظرفیت های استانی و ملی استفاده کردیم.
انجام آزمایش های تخصصی توسط لابراتوار های مرجع و پیشرفته
استاندار قم با اشاره به اینکه نمونه های خون دانش آموزان، نمونه های بازدم، گوارش و نمونه های محیطی جمع آوری شده برای کشف علت حادثه مورد آزمایش های مختلف قرار گرفت، اظهار داشت: هم متخصصان ما در قم و هم لابراتوار های مرجع در تهران همچون لابراتوار پاستور و رازی و... مورد غیرعادی را در نمونه های ارسالی شناسایی نکردند.
وی اضافه کرد: حتی در همان مورد اول نمونه برداری مجدداً توسط مراکز تخصصی و پیشرفته کشور انجام شد تا شاید عامل شناسایی شود.
بررسی محیط مدارس با پیشرفته ترین تجهیزات
شاهچراغی با اشاره به اینکه در حادثه دوم با سرعت عمل و دقت بیشتری نمونه برداری های میدانی انجام شد اظهار داشت: جهت بررسی محیط از پیشرفته ترین و بروزترین تجهیزات استفاده کردیم که توانایی شناسایی ۳۰۰ نوع گاز در محیط را دارند.
وی اضافه کرد: در هر حادثه به طور جداگانه توسط چندین مجموعه از هوا، سطوح مختلف، آب مدرسه، مواد غذایی و... با دقت نمونه برداری انجام و برای لابراتوار های مختلف و پیشرفته کشور که حتی در دنیا کم نظیر است ارسال شد تا علت شناسایی شود.
استاندار ضمن اشاره به این که مراحل درمانی و مراقبت های پزشکی از دانش آموزان هم با دقت پیگیری می شد اظهار داشت: در همان حادثه اول که برای فرزندان ما در هنرستان نور رخ داد مقرر شد هیچ دغدغه ای برای خانواده دانش آموزان در بحث درمان و مراقبت های پزشکی ایجاد نشود کلیه نیازهای درمانی توسط دانشگاه علوم پزشکی تامین گردد.
بررسی ضعیف ترین احتمالات برای رفع نگرانی ها
وی اضافه کرد: برای ما سلامت آینده سازان این سرزمین از هر مبحث دیگری مهم تر است و در این حوادث بیشترین پیگیری ما در بحث بهبود وضعیت بالینی دانش آموزان بوده است، درصورتیکه الان تیم های ویژه ای از متخصصان وزارت بهداشت در قم در حال پیگیری مبحث هستند.
شاهچراغی ضمن اشاره به این که همه فرضیه های احتمالی در رابطه با این حوادث بادقت و توسط چندین نهاد تخصصی بررسی گردید اظهار داشت: از ضعیف ترین احتمالات هم نگذشتیم و مورد بررسی قرار دادیم تا علت و عوامل این حوادث شناسایی شود.
وی اضافه کرد: در همین موارد شیوه های مدیریت حوادث هم مورد صدمه شناسی قرار دادیم و نقایصی که وجود داشت اصلاح گردید که اثر آنرا حوادث بعدی شاهد بودیم.
بررسی وضعیت بیشتر از ۵۸۰ مدرسه توسط تیم های تخصصی
استاندار قم ضمن اشاره به این که ما با دستگاههای پیشرفته ای کل محیط مدارس را بررسی کردیم اظهار داشت: دو روز مدارس تعطیل شد و در این ۴۸ ساعت بیشتر از ۵۸۰ مدرسه از جهات مختلف توسط متخصصین مختلف مورد بررسی قرار گرفت تا اگر اشکالی در ساختمان یا تاسیسات مدرسه وجود دارد شناسایی و رفع گردد.
وی اضافه کرد: در شوفاژخانه برخی از مدارس گاز مونوکسید کربن شناسایی شد که توسط متخصصین اشکال رفع و سلامت آن تایید شد.
دروغ پراکنی غیرمسئولانه رسانه های خارجی در حوادث قم
شاهچراغی با اشاره به اینکه رسانه های خارجی، معاند و گاها داخلی هم در هفته های قبل غیرمسئولانه به مبحث ورود کردند و بنوعی سبب تشدید این حوادث شدند اظهار داشت: انعکاس رسانه ای مبحث مهمی در این حوادث بود که با دقت و صداقت انجام شد اما در حوادث اخیر با عنایت به سو استفاده رسانه های خارجی نیازمند تغییر در فرآیند اطلاع رسانی بودیم.
وی اضافه کرد: متاسفانه رسانه های معاند که از هر فرصتی برای تنش در جامعه استفاده می نمایند با هدف برهم زدن آرامش روانی و تهدید سلامت روحی دانش آموزان و والدین درحال تولید مطالبی هستند که به هیچ عنوان حقیقت ندارد.
بسیج چهره های علمی و تجهیزات تخصصی کشور برای کشف علت حوادث
شاهچراغی ضمن اشاره به نگرانی خانواده ها از بروز این حوادث اظهار داشت: ما نگرانی خانواده ها را درک می نماییم و به آن مادری که با جدیت پیگیر مبحث هست حق می دهیم و به همه پدران و مادران و دانش آموزان اطمینان می دهم از همه امکانات و ظرفیت های فنی و علمی استانی و ملی بدون هیچ ملاحظه و محدودیتی برای رفع نگرانی آنها بهره برده ایم.
وی اضافه کرد: ما از برجسته ترین چهره های علمی کشور برای کشف علت این حوادث و همینطور بهبود سلامت دانش آموزان بهره برده ایم.
استاندار قم در انتها اظهار داشت: سرنوشت کشور به دانش آموزان ما که آینده سازان و سرمایه های این سرزمین هستند گره خورده و ما همچون قبل بدون هیچ ملاحظه ای برای رفع نگرانی دانش آموزان و خانواده های آنها برنامه ریزی و اقدام خواهیم کرد.
بیشتر بخوانید: چرا دولت، «اطلاع رسانی و شفاف سازی» نمی کند؟ / مسمومیت سریالی دانش آموزان قمی، از چالش امنیتی و نگاه طالبانی تا شایعه و فوبیا

1401/11/27
12:47:59
5.0 / 5
392
تگهای خبر: دستگاه , ساخت , متخصص , مدیریت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۵

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز