مالی:

تردیدی در اقدام ضد دورزنندگان تحریم های ایران نداریم

تردیدی در اقدام ضد دورزنندگان تحریم های ایران نداریم به گزارش سنج نیوز، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در پیامی ضمن اشاره به تحریم های تازه این کشور ضد ایران، اظهار داشت که دولت بایدن در اقدام ضد کسانی که تحریم های آمریکا را دور می زنند، تردید نخواهد کرد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، به دنبال تحریم های جدید واشنگتن ضد موسسات و شرکتهای ایرانی و خارجی به بهانه ارتباط با بخش پتروشیمی و نفت ایران، در صفحه توییترش نوشت: ما ۹ نهاد در حوزه های مختلف را تحریم کردیم که نقش مهمی در تولید، فروش و انتقال میلیونها دلار نفت و محصولات پتروشیمیایی ایران به خریداران شرق آسیا داشتند.
مالی اضافه کرد: این آخرین نمونه اقدامات ضد کسانی که است که تحریم ها را دور می زنند. اقدامات امروز ضد نهادهای در رابطه با شرکت پتروشیمی تریلیانس بوده است که خود آن تحت تحریم بود و فروش محصولات پتروشیمی ایران به خریداران شرق آسیا را تسهیل می کرد.
او بیان نمود: دولت بایدن در اقدام ضد کسانی که تحریم ها را دور می زنند، تردید نخواهد کرد و ما مصمم هستیم با عنایت به پیشرفت های هسته ای ادامه دار و نگران کننده ایران، اجرای [تحریم ها] را شدت ببخشیم.
اظهارات مالی به دنبال این مطرح می شود که وزارت خزانه داری آمریکا روز پنج شنبه با انتشار اطلاعیه ای اعلام نمود که شش نهاد ایرانی و سه شرکت مستقر در مالزی و سنگاپور را در ارتباط با تولید، فروش و انتقال محصولات پتروشیمی و نفت خام ایران به خریداران آسیایی تحریم کرده است.
وزارت خزانه داری آمریکا در این بیانیه آورده است که شش تولیدکننده محصولات پتروشیمی مستقر در ایران و شرکتهای تابعه آنها و همینطور سه شرکت در مالزی و سنگاپور را به علت تولید، فروش و ارسال صدها میلیون دلار پتروشیمی و نفت ایران هدف تحریم قرار داده است.
به گزارش رویترز، جدید ترین اقدام آمریکا ضد صادرات نفت ایران در حالی صورت می گیرد که تلاش ها برای احیای توافق هسته ای ۲۰۱۵ ایران مدتی است که متوقف شده و روابط میان جمهوری اسلامی و غرب به صورت فزاینده ای گرفتار تنش شده است.
برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی با انتشار این بیانیه اظهار داشت: ایران به صورت روزافزون به خریداران در شرق آسیا برای فروش محصولات پتروشیمی و نفتی خود روی می آورد که نقض تحریم های ایالات متحده به شمار می آید.
نلسون در ادامه ادعا نمود که ایالات متحده بر هدف قرار دادن منابع درآمدهای غیرقانونی تهران متمرکز می ماند و به اجرای تحریم ها ضد کسانی که به عمد این تجارت را تسهیل می کنند، ادامه خواهد داد.



1401/11/21
12:00:26
5.0 / 5
401
تگهای خبر: آمریكا , ایران , تحریم , توافق هسته ای
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز