دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه:

خط ریلی رشت - آستارا باعث بهره مندی بیشتر مردم از دریای خزر می شود

خط ریلی رشت - آستارا باعث بهره مندی بیشتر مردم از دریای خزر می شود به گزارش سنج نیوز، از گیلان دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه، راه اندازی خط ریلی رشت - آستارا را حائز اهمیت عنوان و بیان نمود: راه اندازی این خط ریلی علاوه بر توسعه فعالیتهای تجاری بین دو کشور، فضای بهره مندی بیشتر مردم از موهبت دریای خزر را فراهم می آورد.


ایگور لویتین، دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه امروز، ۲۸ دیماه در دیدار با استاندار گیلان، تعاملات گسترده میان دو کشور را راهگشا و موثر در تحقق اهداف مشترک توصیف کرد و اظهار داشت: در این سفر از پروژه راه آهن رشت - آستارا و بندر کاسپین بازدید خواهم کرد تا تصویر دقیقی از روند اجرای پروژه داشته باشم.
وی راه اندازی خط ریلی رشت - آستارا را حائز اهمیت عنوان و بیان نمود: نگاه روسیه این گونه است که راه اندازی این خط ریلی علاوه بر توسعه فعالیتهای تجاری بین دو کشور، فضای بهره مندی بیشتر مردم از موهبت دریای خزر را فراهم آورد.
اسدالله عباسی، استاندار گیلان هم با ابراز خرسندی از حضور هیئت کشور روسیه در گیلان، اضافه کرد: استمرار دیدارها و افزایش هماهنگی های دو کشور بخصوص در استان گیلان بعنوان دروازه تجارت بین الملل ایران اسلامی، گامی اثربخش در جهت پیشبرد برنامه های مشترک ایران و روسیه در حوزه های مختلف است.
وی با بر شمردن ظرفیت ها و مزیت های فراوان استان گیلان، افزود: بطور قطع راه اندازی خط ریلی رشت - آستارا که کریدور شمال به جنوب را به هم متصل می کند، در گسترش همکاریهای فی ما بین ایران و روسیه بسیار موثر خواهد بود.
استاندار گیلان اظهار نمود: توجه ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس جمهور روسیه به مبحث راه آهن رشت - آستارا و هم تاکیدات و برنامه های اجرایی دولت سیزدهم به دستور آیت الله دکتر رئیسی، رئیس جمهوری نشان دهنده اهمیت تسریع در روند اجرای این پروژه استراتژیک است.
نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: اجرای راه آهن رشت - آستارا که در توسعه روابط و تجارت بین المللی نقش بسزایی دارد، گامی موثر در پیشبرد برنامه های مشترک ایران و روسیه و دیگر کشورهای حاشیه دریای خزر است.
وی افزود: توجه به اقتصاد دریامحور در کنار اقتصاد گردشگری و کشاورزی، وجود بنادر مختلف در گیلان و حضور میلیونها مسافر در استان در فصول مختلف سال همچون ظرفیت ها و مزیت های فراوان تنها در حوزه گردشگری و تجاری است که شکوفایی آن در برنامه های راهبردی دولت سیزدهم به نفع مردم خواهد بود.




منبع:

1401/10/28
14:39:16
5.0 / 5
414
تگهای خبر: اقتصاد , ایران , دریا , رئیس جمهور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز