پیشنهاد باهنر به مجلس برای حل چالش بودجه ۱۴۰۲

پیشنهاد باهنر به مجلس برای حل چالش بودجه ۱۴۰۲ به گزارش سنج نیوز، فارس نوشت: نماینده ادوار مجلس اظهار داشت: مجلس شش ماه برنامه هفتم را تمدید بکند؛ اول بودجه تصویب شود و بعد با دقت و فرصت برنامه را بررسی نمایند. چون این بودجه دو دوازدهم یا سه دوازدهم یعنی حیران کردن دستگاهها، یعنی دستگاه های اجرائی اول فروردین نمی دانند چه کنند که این هدر دادن وقت و منابع است.



محمدرضا باهنر نماینده ادوار مجلس و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت و گو با فارس درباره ی تلاش مجمع تشخیص مصلحت برای تدوین سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه اظهار داشت: در آخر دوره مجمع یعنی سه یا چهار ماه مانده بود به آخر دوره - دوره مجمع مرداد ماه تمام می شد- رهبر انقلاب یک ماه یا دو ماه احکام اعضای دوره قبل مجمع را تمدید کردند تا ما این سیاست های کلی برنامه را تمام نماییم.
وی اضافه کرد: آن دو سه ماه آخر دوره قبل مجمع اصلا سابقه نداشت که مجمع این چنین کار کند. برنامه ششم تمدید شده بود و یک سال بود مدت تمدید؛ بطور معمول در سیاست های کلی، ابتدا ایده اولیه را مقام معظم رهبری ابلاغ می کنند بعد ما می نشینیم روی این ایده بحث کردن و صحبت کردن و پیشنهاد کردن؛ مجمعی که بطور متوسط هر ۱۵ روز یک جلسه داشتیم، تعداد جلساتش بیشتر شد و بعضی هفته ها چهار پنج جلسه ۵ ساعته برگزار می کردیم تا سیاست های کلی تمام شود که حضرت آقا در حکم اخیر محبت کردند و تشکر کردند.
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی درباره ی تقدم برنامه هفتم یا بودجه نیز اظهار داشت: در بحث اخیر هم سفارش بنده این است که هیچ اشکالی ندارد مجلس شش ماه برنامه هفتم را تمدید بکند؛ اول بودجه تصویب شود و بعد با دقت و فرصت برنامه را بررسی نمایند. چون این بودجه دو دوازدهم یا سه دوازدهم یعنی حیران کردن دستگاهها، یعنی دستگاه های اجرائی اول فروردین نمی دانند چه کنند که این هدر دادن وقت و منابع است.
باهنر در آخر اظهار داشت: به هر حال من معتقدم مجلس بودجه ۱۴۰۲ را تصویب کند بعد برنامه را در دستور کار قرار دهد. دولت را هم مکلف کند تا اردیبهشت ماه لایحه برنامه را به مجلس بدهد. برای این تمدید برنامه هم که مجلس یک ماده واحده می تواند تصویب کند تا دولت را موظف کند که بطورمثال تا اول مردادماه طرح برنامه را تحویل مجلس بدهند.




بیشتر بخوانید:
«برنامه هفتم»، روابط «بهارستان» و «پاستور» را تیره کرد/ قالیباف کوتاه نمی آید، دست رئیسی خالی است سردرگمی دولت و مجلس در ارائه برنامه هفتم/ دولت در این ۱۶ ماه چه می کرده است؟




۲۱۲۱۷

1401/10/24
15:08:55
5.0 / 5
398
تگهای خبر: دستگاه , روابط , سیاست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۲

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز