در جلسه كارگروه كاهش تلفات جاده ای به ریاست معاون اول رئیس جمهور اعلام شد

ایجاد ۱۳۸ هزار میلیارد تومان هزینه در ۸ سال قبل با تلفات در جاده ها

ایجاد ۱۳۸ هزار میلیارد تومان هزینه در ۸ سال قبل با تلفات در جاده ها سنج نیوز: به گزارش سنج نیوز، جلسه کارگروه کاهش تلفات جاده ای به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار و تصمیماتی برای برنامه ریزی در جهت کاهش تلفات جاده ای در نوروز اتخاذ شد.



به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، محمد مخبر در این نشست با تکیه بر اهمیت جلوگیری از وقوع حوادث و تصادفات رانندگی در جهت صیانت از جان مردم اظهار داشت: وقتی پای جان افراد در بین است باید تمام تلاش خویش را به کار گرفته و تدابیر لازم را جهت کاهش تصادفات و تلفات جاده ای اتخاذ نماییم چونکه منابع مالی در مقابل جان انسان موضوعیتی ندارد.

معاون اول رئیس جمهور وجود تصادفات جاده ای بعنوان چهاردهمین علت مرگ در جهان و در عین حال چهارمین عامل مرگ و میر در ایران را موضوعی تاسف بار دانست و با عنایت به افزایش ۳۰درصدی سفرها در سالجاری، بر لزوم تدوین برنامه ای عملیاتی و ضربتی برای کاهش تصادفات و تلفات جاده ای در کشور تصریح کرد.

وی وزیر راه و شهرسازی را مکلف کرد در اسرع وقت با همکاری دستگاههای ذیربط برنامه ای جامع در این خصوص تدوین کنند تا شاهد کاهش خسارات و تلفات جاده ای در روزهای نوروز سال آینده و روزهای مسافرت شهروندان باشیم.

مخبر خاطرنشان کرد: اقدامات لازم برای جلوگیری از سوانح و کاهش تلفات جاده ای نظیر وضع مقررات و جریمه های بازدارنده، نوسازی و تقویت ناوگان حمل و نقل، توسعه دوربین های ثبت تخلف، توسعه اماکن رفاهی و عرضه خدمات جاده ای در نزدیکی شهرها و سایر راهکارهای نرم افزاری باید با جدیت پیگیری و شرایط لازم برای مشارکت و حضور بخش خصوصی جهت اجرای این برنامه ها تسهیل شود.

معاون اول رئیس جمهور ضمن اشاره به گزارش عرضه شده در جلسه در خصوص این که ۶۰درصد تصادفات در کلانشهرها اتفاق می افتد، بر ضرورت صدمه شناسی این مورد تصریح کرد و اضافه کرد: لازم است شهرداران این کلانشهرها به همراه دستگاههای مرتبط، برنامه ای دقیق و زمانبندی شده برای کاهش تصادفات تدوین و آنرا عرضه کنند.

مخبر فرهنگ سازی و تولید محتوای آموزشی مناسب برای رانندگان را اقدامی پراهمیت و اثرگذار در جهت کاهش تصادفات رانندگی ارزیابی کرد و از رئیس پلیس راهور فراجا و صدا و سیما خواست همکاری مشترکی را در جهت آموزش و فرهنگ سازی به منظور کاهش تصادفات در دستور کار خود قرار دهند.

در این جلسه که وزرای راه و شهرسازی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس جمعیت هلال احمر و معاونین دستگاههای ذیربط هم حضور داشتند، سردار هادیان فر رئیس پلیس راهور فراجا گزارشی از روند اجرا و نتایج مصوبات اولین نشست شورای عالی هماهنگی حمل و نقل و ایمنی کشور عرضه کرد.

وی همینطور گزارشی از وضعیت تصادفات کشور تعداد افراد فوتی، مجروحان و خسارات ناشی از آن در مقاطع مختلف عرضه کرد که به قول او حدود ۵۰ درصد تلفات در صحنه حادثه اتفاق می افتد و هر فوتی به طور مستقیم و غیرمستقیم ۸، ۳ میلیارد تومان هزینه برای کشور دارد و با عنایت به آمار مرگ و میر در هشت سال گذشته، تصادفات جاده ای بالغ بر ۱۳۸ هزار میلیارد تومان در این مقطع زمانی برای کشور هزینه در بر داشته است.

همچنین در این نشست برنامه عملیاتی پلیس راهور در جهت ارتقای ایمنی و کاهش تصادفات مورد تشریح و بررسی قرار گرفت. در ادامه این جلسه بعد از بحث و تبادل نظر در مورد راهکارهای کاهش تصادفات رانندگی، پیشنهاداتی مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شد تا بتوان همانند نوروز ۱۴۰۱ در نوروز ۱۴۰۲ هم تعداد سوانح و فوتی ها را به کمتر از روندهای پیشبینی شده کم کرد.




1401/10/22
14:26:46
5.0 / 5
457
تگهای خبر: آموزش , ایران , ایمنی , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۱

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز