تماس تلفنی امیرعبداللهیان و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی

تماس تلفنی امیرعبداللهیان و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی به گزارش سنج نیوز، وزیر امور خارجه کشورمان و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در مورد آخرین تحولات منطقه و جهان اسلام همچون هتک حرمت اخیر مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی، اقدام موهن نشریه فرانسوی و وضعیت زنان در افغانستان تلفنی گفت و گو و تبادل نظر کردند.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگوی تلفنی ضمن تقدیر از مواضع دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در محکومیت فوری اقدام اخیر صهیونیست ها در تعرض و هتک حرمت به مسجد الاقصی، اشاره کرد: تبعات این اقدام برای رژیم جعلی اسرائیل سنگین خواهد بود.

امیرعبداللهیان با اشاره به اقدامات تحریک آمیز صهیونیست ها مقابل مسجد الاقصی، پیشنهاد ایجاد یک ساز و کار قانونی و بین المللی موثر برای توقف اقدامات توهین آمیز مقابل مرجعیت دینی و اماکن مقدس را بیان کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همین طور از موضع دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در محکومیت اقدام موهن نشریه فرانسوی تشکر کرد.

وی با اشاره به مسئولیت دولت فرانسه در این خصوص گفت: در ورای اقدامات هتاکانه مکرر این نشریه مقابل مقدسات دینی و رموز جهان اسلام، نقش آفرینی و هدایت صهیونیست ها دیده می شود.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر مواضع جمهوری اسلامی ایران درباب لزوم پایان جنگ و درگیری در یمن، افغانستان و اوکراین اصرار کرد.

حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز در این گفت و گوی تلفنی، ضمن محکوم کردن اقدام اخیر صهیونیست ها در هتک حرمت مسجد الاقصی، ورود وزیر امنیت عمومی رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی را بسیار نگران کننده دانست و اصرار کرد این اقدام سبب جریحه دار شدن احساسات امت اسلامی شده است.

دبیر کل سازمان همکاری اسلامی اینطور اقدامات تحریک آمیز صهیونیست ها را برهم زننده صلح و ثبات در منطقه خواند و اصرار کرد در جایگاه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی درحال رایزنی با اطراف مختلف برای فشار به رژیم صهیونیستی برای توقف چنین اقداماتی است.

دبیر کل سازمان همکاری اسلامی همین طور اقدام موهن نشریه فرانسوی را محکوم نمود و اضافه کرد: درحال بررسی موضوع برای اقدام متناسب در پاسخ به آن هستیم.

طرفین در این مکالمه تلفنی نسبت به تصمیم طالبان درباب ممنوعیت تحصیل دختران و زنان در افغانستان شدیدا اظهار نگرانی کرده و این اقدامات را در تعارض با احکام مترقی اسلام رحمانی دانستند.

همچنین طرفین گفتگوهای تهران و ریاض را با هدف بازگشت روابط دو کشور به حالت طبیعی مورد توجه قرار دادند.





منبع:

1401/10/15
21:28:40
5.0 / 5
432
تگهای خبر: ایران , روابط , صهیونیست , وزیر امور خارجه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۲

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز