سفیر ایران در گرجستان:

سردار سلیمانی در مقابل اسلام جعلی مورد تبلیغ داعش ایستاد

سردار سلیمانی در مقابل اسلام جعلی مورد تبلیغ داعش ایستاد به گزارش سنج نیوز، نشست ˮمبارزه با تروریسم و افراط گرایی: مسئولیت مشترک جهانیانˮ همزمان با سومین سالروز شهادت سپهبد سلیمانی و ابومهدی المهندس، قهرمانان مبارزه با تروریسم با حضور چهره های علمی و فرهنگی گرجستان و همینطور تعدادی از ایرانی ها مقیم، در سالن همایش های سفارت ایران در تفلیس برگزار گردید.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، «محمود ادیب»، سفیر ایران در گرجستان در ابتدای این نشست ضمن اشاره به خصوصیات فردی و حرفه ای شهید سلیمانی، به بررسی نقش غرب و به طور خاص آمریکا در شکل گیری داعش و بسط تروریسم در جهان و شیوه مواجهه جبهه مقاومت با آن پرداخت.
ادیب در سخنان خود تقویت ضریب امنیتی اسرائیل، تضعیف جبهه مقاومت و تحریک امواج تفرقه افکنانه بین جهان تشیع و تسنن را از مهم ترین اهداف شکل گیری گروههای شبه نظامی افراط گرا بدست غرب و با حمایت مالی برخی کشورهای منطقه دانست.
سفیر کشورمان در ادامه جنایات داعش ضد هزاران زن و دختر سوری و عراقی، کشتار غیرنظامیان، اهانت به ارزش های دینی و باورهای مذهبی مسلمانان و تخریب میراث فرهنگی بشری را بعنوان سه شاخصه مشترک داعش و افراط گرایانی همچون ناسیونالیست ها و نژادپرستان غربی به رهبری آمریکا دانست و تصریح کرد: سردار سلیمانی به جهانیان، بخصوص آمریکایی ها آموخت که این گونه رفتارها در اسلام مردود است. سردار سلیمانی درمقابل اسلام جعلی مورد تبلیغ داعش ایستاد و جایگاه حقیقی زنان را حفظ کرد.
ادیب در انتهای سخنان خود اضافه کرد: امیدواریم با همدلی و همراهی همه کشورها و عدم اجابت خواسته ها و استراتژی های یکجانبه گرایی امریکا، دیگر شاهد پیدایش گروههای تروریست و افراط گرا در منطقه و جهان نباشیم و صلح و آرامش که ره آورد خون شهید سلیمانی و یارانش است همواره بر کشورهایمان حاکم باشد.
قابل ذکر است رئیس جامعه مسلمانان گرجستان، اساتید دانشگاه دولتی تفلیس، دانشگاه خصوصی گرجستان و شماری دیگر از شخصیت های علمی و فرهنگی گرجستان هم در این جلسه به ارائه نظرات خود در مورد مبارزه با تروریسم و نقش شهید سلیمانی در شکست افراط گرایی پرداختند.
پخش کلیپ و نمایش های صوتی و تصویری با محتوای پیام های مقام معظم رهبری در مورد شخصیت سردار سلیمانی و صحنه هایی از رشادت ها و رزم آوری های شهید در مقابله با داعش و اقدامات مردمی شهید سلیمانی که تببین کننده نگاه چندوجهی و مکتب انسان ساز آن شهید والامقام بود، شرکت کنندگان کنندگان را بسیار تحت تأثیر قرار داد.



1401/10/14
14:14:03
5.0 / 5
397
تگهای خبر: آمریكا , ایران , سفارت , سفیر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز