رئیسی در دومین نشست ستاد ملی زن و خانواده:

مشاوران بجای خط گرفتن از برخی محافل بیگانه، برمبنای موازین اسلامی مشاوره دهند

مشاوران بجای خط گرفتن از برخی محافل بیگانه، برمبنای موازین اسلامی مشاوره دهند به گزارش سنج نیوز، رئیس جمهور با اشاره به این که در زمینه زن و خانواده قانون و بخشنامه و برنامه کم نداریم، اظهار داشت: ستاد ملی زنان ضمن پرهیز از هرگونه تصدی گری، بر پیگیری و اجرای این قوانین و برنامه ها تمرکز کند.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، سید ابراهیم رئیسی عصر روز چهارشنبه در دومین نشست «ستاد ملی زن و خانواده» در امسال، ضمن تسلیت شهادت الگوی زنان عالم حضرت فاطمه(س)، وظیفه اصلی ستاد ملی زن و خانواده را تصمیم سازی و تصمیم گیری دانست و با تأکید بر استفاده از ظرفیت های مردمی و تشکل های مردم نهاد در اجرای طرح هایی همچون مشاور خانواده، خطاب به اعضای ستاد ملی زن و خانواده اظهار داشت: با سیاستگذاری درست و تولید محتوا، ماموریت هر یک از دستگاهها را به خوبی تبیین و بر روند پیگیری این ماموریت ها و مسئولیت ها نظارت کنید.
وی در عین حال توجه به آثار و تبعات ناخوشایند برخی اقدامات و رفتارها و نیز غفلت از نظارت را گوشزد کرد و اظهار داشت: ستاد ملی زن و خانواده باید پیگیری کند تا مشاوران بجای خط گرفتن از برخی سازمان ها و محافل بیگانه، برمبنای موازین اسلامی مشاوره دهند و وکلای خانواده نیز بجای صلح و سازش، زوجین را به طلاق دعوت نکنند.
رییس جمهور همین طور با اشاره به اقدام فریب کارانه برخی کشورها برای ایجاد انحراف و شبهه بوسیله طرح ادعای پشتیبانی از حقوق بانوان، بر لزوم احصای نظام مسائل روز زنان و پاسخگویی و اقناع افکار عمومی درباره ی سوالات و شبهات مربوط به این حوزه از طرف ستاد مذکور اصرار کرد.
در این نشست «طرح ملی مشاوره خانواده فعال و پیشگیرانه رایگان برای زوجین نوپا»، «تشکیل کارگروه نظام واره شغلی بانوان»، «تدوین طرح جامع ملی بازآرایی وضعیت اشتغال زنان و پشتیبانی از بانوان شاغل» و «تدوین نظام جامع آماری زنان و خانواده و الزام دستگاهها به همکاری در طراحی اطلس آماری زنان و خانواده» مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید.
ستاد ملی زن و خانواده با هدف سیاستگذاری در زمینه زنان و خانواده و رصد و پایش مسائل و مشکلات و راهبری امور چندنهادی برای رفع معضلات این حوزه تشکیل شده و عصر امروز دومین جلسه این ستاد امسال در نهاد ریاست جمهوری انجام شد.
در جلسه گذشته این ستاد تصمیماتی برای ارتقای ساختار مشاورین زن در دستگاه های اجرائی و همین طور افزایش اعتبار صندوق ضمانت زنان سرپرست خانوار و ضمانت دولت برای زنان فاقد ضامن در دهک های ۱ تا ۵ اتخاذ شده بود.




منبع:

1401/10/07
22:24:32
5.0 / 5
448
تگهای خبر: دستگاه , ریاست جمهوری , ساخت , سیاست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز