گفت وگوی وزیران امور خارجه ایران و فنلاند در مورد موضوعات کنسولی و بحران اوکراین

گفت وگوی وزیران امور خارجه ایران و فنلاند در مورد موضوعات کنسولی و بحران اوکراین به گزارش سنج نیوز، در تماس تلفنی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و ˮپکا هاویستوˮ وزیر امور خارجه فنلاند، که به درخواست طرف فنلاندی انجام شد، آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه، تحولات اخیر کشورمان، مهاجران و آوارگان افغانستانی و برخی موضوعات مورد علاقه طرفین مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، به نقل از وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، حسین امیرعبداللهیان در این گفت و گوی تلفنی ضمن اشاره به سفر سال قبل «پکا هاویستو» همتای فنلاندی خود به تهران مناسبات موجود دو کشور را در راه درست خود خواند.
وزیر امور خارجه کشورمان در مورد بحران اکراین اظهار نمود: جمهوری اسلامی ایران مخالف تداوم جنگ همچون در اکراین است و معتقدیم ارسال بی حد و حصر سلاح های آمریکایی و اروپایی به اکراین شرایط را پیچیده تر کرده است.
امیرعبداللهیان هم چنین همتای فنلاندی خویش را در جریان آخرین وضعیت گفتگوها برای لغو تحریم قرار داد.
پکا هاویستو وزیر امور خارجه فنلاند هم در این گفتگوی تلفنی، از شنیدن آخرین وضعیت مذاکرات لغو تحریم ها تشکر کرد و بار دیگر بر پشتیبانی از احیای توافق هسته ای تصریح کرد.
وی ضمن اشاره به مبحث افغانستان، از ایفای نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در میزبانی از آوارگان و پناهجویان افغانستانی قدردانی نمود و اضافه کرد: فنلاند آمادگی دارد به همکاری ها در کمک به آوارگان و پناهجویان افغانستانی با ایران ادامه دهد.
طرفین در این گفتگوی تلفنی ضمن اشاره به نود سال روابط دیپلماتیک میان دو کشور و هم چنین طرح بعضی از موضوعات کنسولی، بر تقویت مناسبات دوجانبه تاکید نمودند.




منبع:

1401/09/17
23:11:47
5.0 / 5
438
تگهای خبر: آمریكا , ایران , تحریم , توافق هسته ای
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۵

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز