جانشین فراجا:

ده ها تن در ارتباط با حادثه شاهچراغ دستگیر شده اند

ده ها تن در ارتباط با حادثه شاهچراغ دستگیر شده اند به گزارش سنج نیوز، کرمان جانشین فرمانده کل انتظامی کشور ضمن اشاره به شهادت مظلومانه تعدادی از هموطنانمان در حرم شاهچراغ شیراز اظهار داشت: اشرافیت اطلاعاتی یعنی چشم عملیات ها که اقتدار پلیس را نزد مردم بالا می برد و همین مولفه بود که در حادثه شاهچراغ از دستگیری یک نفر به شناسایی ده ها تن رسید که قصد خرابکاری و عملیات های انتحاری گسترده تری داشتند.


سردارقاسم رضایی ۱۴ آبان ماه در نشست کمیسیون عملیات انتظامی پلیس کرمان اظهار نمود: هم مردم و هم خادمان امنیت در استان پهناور کرمان با ۶۵۰۰ شهید و بیشتر از ۲۰ هزار جانباز و ایثارگر از بزرگترین سرمایه اجتماعی بهره مند هستند.
وی ضمن اشاره به این که وجود مقام معظم رهبری(مدظله العالی) برای مجموعه انتظامی عزت است، اضافه کرد: پشتیبانی مردم از پلیس هم یک سرمایه است و باید حفظ شود.
رضایی خاطرنشان کرد: بنا به گزارش عملکرد رئیس پلیس کرمان، به صورت عمده فقط در چند شهرستان این استان درگیر اغتشاشات بودیم و بنا به گزارشات و ارزیابی های انجام شده این خود مردم این استان بودند که نگذاشتند فتنه ای شکل بگیرد؛ مردم دیار کریمان در ناآرامی ها با فهم و بصیرت خاصی عمل کردند و نتیجه می گیریم خود مردم بهترین حافظان امنیت هستند.
جانشین فراجا با تشریح لزوم های حوزه نظم و امنیت مناطق شمال، جنوب، شرق، غرب و محدوده کویری استان کرمان اظهار داشت: امنیت استان کرمان چند وجهی است و مدیریت خاص خویش را می خواهد؛ روزگاری در مناطقی از این استان راهبندی اتفاق می افتاد که امروز دیگر شاهد این قبیل ناامنی ها نیستیم و این نشان داده است کار و عملیات هایی با نثار خون شهدا انجام شده تا این نتیجه به دست آمده است.
وی اضافه کرد: در همین رابطه پلیس کرمان در کنار اجرای رزمایشات با مردم تعامل و خدمات مردم یاری هم داشته که این موارد سبب ارتقاء امنیت کشور هم شده و بر استمرار این رویکردها با جلب همکاری سایر نهادها تاکید داریم.
رضایی با تکیه بر اجرای مصوبات بازدیدهای قبل افزود: در این میان طرح های برخورد با دارندگان سلاح همیشگی و مورد تاکید است چونکه این مورد بر دیگر جرائم اثر دارد و محور دوم شناسایی و دستگیری ضربتی مجرمین و محکومین فراری است که در این رابطه هم پلیس در ایستگاه های بازرسی و در حوزه اشرافیت اطلاعاتی خیلی خوب عمل کرده است.
وی مقابله با اراذل و اوباش را سومین محور حوزه ماموریتی پلیس برشمرد و اظهار داشت: این قشر محدود، در اغتشاشات هم عرض اندام هایی کردند اما حتما در فرصت مناسب در صحنه با آنان برخورد می شود تا مبادا کسی از ترس اراذل و اوباش جرات شکایت به خود ندهد.
جانشین فرمانده کل انتظامی کشور افزود: در این حوزه لازم است پرونده ها محکم و محکمه پسند تشکیل و ارجاع شوند تا در واقع مردم از حمایت و دستورات قاطع قضایی بهره مند شوند و مبحث بعد سرقت است که رهبری عزیز همواره در این حوزه هم تذکر و تاکیداتی داشته اند و البته لازم است هم در ابعاد رسانه ای و هم در محافل و جلسات دیگر به شهروندان آموزش هایی بدهیم که چگونه مراقب کیف، خودرو و دیگر وسایل شخصی خود باشند.
وی در قسمت دیگری از سخنان خود حجاب و عفاف را یک قدرت ملی دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی به خاطر حفظ همین ارزش ها شکل گرفت اما اگر یک عده این ارزش را مورد هجمه قرار دادند باید بدانند مورد لعن و نفرین همگان هستند چونکه وقوع اغتشاشات بخش زیادی از توان عملیاتی انتظامی را به سمت کنترل این موارد پیش برد و متاسفانه در بعضی زمینه ها با افزایش جرائم روبه رو بودیم؛ همه آنها که سبب تهییج مردم شدند و همه آنها که به ناحق اظهار نظرهای نادرست می کردند در وقوع این جرائم سهیم هستند.
رضایی ضمن اشاره به شهادت مظلومانه تعدادی از هموطنانمان در حرم شاهچراغ شیراز اظهار داشت: اشرافیت اطلاعاتی یعنی چشم عملیات ها که اقتدار پلیس را نزد مردم بالا می برد و همین مولفه بود که در حادثه شاهچراغ از دستگیری یک نفر به شناسایی ده ها تن رسید که قصد خرابکاری و عملیات های انتحاری گسترده تری داشتند.
جانشین فرمانده کل انتظامی کشور در انتها یک مرتبه دیگر به مبحث مهم حجاب و عفاف اشاره و بیان نمود: بی توجهی به حجاب در واقع ستون امنیت خانواده ها را متزلزل می کند و راه را برای نفوذ به حریم خانواده ها هموار می سازد پس لازم است به خانواده ها یادآور شویم به حرمت خون شهدای بی شمار میهن عزیزمان حافظ ارزش های دینی و اسلامی باشند و هیچ وقت راه را برای نفوذ دشمن هموار نسازند.
بنابراین گزارش، سردارقاسم رضایی در ادامه سفرش به کرمان با حضور در گلزار شهدای این شهر به مقام شامخ شهدا بخصوص سپهبد حاج قاسم سلیمانی ادای احترام کرد.
وی در گلزار شهدای کرمان بیان نمود: کرمان دیار کریمان است و پس از انقلاب هر روز شکوفاتر می شود و ۶۵۰۰ شهید این استان بخصوص شهید حاج قاسم سلیمانی موید همین نکته است.
وی با اشاره به اینکه همه شهدا عزیز هستند ولی شهید حاج قاسم سلیمانی سیدالشهدای جبهه مقاومت در دل ها جای گرفت، اضافه کرد: ما هم به نوبه خود تلاش خواهیم کرد که پاسدار راهشان باشیم و امروز به شهدا که دلاورانه جانفشانی کردند گفتیم که دلتنگشان هستیم.
رضایی با تشکر ویژه از فرماندهان و کارکنان فراجا اظهار داشت: ما قدردان همکارانمان و خانواده هایشان هستیم چون که این بزرگواران مجاهدین فی سبیل اللهِ بی توقع هستند، ستون امنیت و تکیه گاه مردم هستند، لرزه بر اندام هنجارشکنان می اندازند و با خدا معامله می کنند و نزد مردم هم عزیز هستند.




منبع:

1401/08/14
22:35:42
5.0 / 5
401
تگهای خبر: آموزش , خدمات , خودرو , كمیسیون
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۲

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز