معاون سازمان انرژی اتمی:

شیراز می تواند به قطب صنعت پرتودهی کشور و منطقه تبدیل گردد

شیراز می تواند به قطب صنعت پرتودهی کشور و منطقه تبدیل گردد به گزارش سنج نیوز، مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوها در مراسم کلنگ زنی راه اندازی مجموعه پرتودهی در استان فارس اظهار داشت: با حمایت سازمان انرژی اتمی و بمنظور توسعه صنعت پرتودهی، بدون شک می توانیم شاهد تبدیل شیراز به عنوان یکی از قطب های مهم پرتودهی در کشور و همین طور در منطقه باشیم.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، سیدپژمان شیرمردی، در مراسم کلنگ زنی راه اندازی مجموعه پرتودهی در استان فارس که با حضور محمد اسلامی، رییس سازمان و معاون ریاست جمهوری انجام شد، اظهار داشت: استان فارس از نظر ظرفیت دارا بودن سامانه های پرتودهی در سند آمایش سرزمینی که برای توسعه پرتودهی تهیه کرده ایم، رتبه دوم را دارد.
وی ادامه داد: برمبنای آمار، استان فارس بیشترین تولیدات محصولات کشاورزی را پس از استان خوزستان دارد که به همین خاطر مستعد داشتن سامانه های پرتودهی به شمار می آید. در همین زمینه امروز در شیراز شاهد کلنگ زنی سامانه پرتودهی استان فارس بودیم؛ این طرح با همکاری سازمان اوقاف در حال انجام می باشد.
معاون سازمان انرژی اتمی و مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوها با اشاره به همکاری انجام شده با سازمان اوقاف در این طرح اظهار داشت: در همین زمینه شرکت های وابسته به سازمان اوقاف وارد این عرصه شدند و ظرفیت این طرح در امتداد تقویت ارتباط بین سازمان انرژی اتمی و مسائل مربوط به دانش بنیان بوجود آمد. این پروژه در زمینی به مساحت ۷۰ هکتار اجرا خواهد شد.
وی با بیان این که با این همکاری اولین شتابدهنده خطی در استان فارس و در شهر شیراز برای کاربردهای صنعتی و کشاورزی راه اندازی خواهد شد، اشاره کرد: با راه اندازی این شتابدهنده در اولین مرحله و بصورت مستقیم برای ۵۰ نفر شغل به وجود می آورد و غیرمستقیم تا ۲۰ نفر مشغول به کار خواهند شد.
شیرمردی اشاره کرد: بر طبق این طرح مقرر شده که در این منطقه بجای یک دستگاه، دستگاه های دیگری نیز داشته باشیم و بدین سان شاهد شکل گیری یک شهرک پرتودهی در استان فارس خواهیم بود.
مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوها افزود: با اجرای این طرح شاهد ظرفیت خوبی خواهیم بود که با پرتودهی محصولات مهم و ایجاد مشاغل جدید دانش بنیان می توانیم، شاهد شکوفایی حوزه پرتودهی و همین طور فناوری های کاربردی هسته ای در این منطقه باشیم.
وی در مورد این که آیا این برنامه ریزی تنها مختص استان فارس است و یا این که جنوب کشور را هم پوشش خواهد داد، اظهار داشت: رویکرد ما در سازمان انرژی اتمی در این منطقه؛ ایجاد یک شهرک پرتودهی بوده و بدیهی است که با ایجاد چنین شهرکی و با داشتن دستگاه های مختلف این مرکز پذیرای استانهای دیگر برای موضوع پرتودهی محصولات باشد.
شیرمردی اظهار داشت: با پیگیری های سازمان اوقاف برای این کار و حمایت سازمان انرژی اتمی با هدف توسعه این بخش، بدون شک می توانیم شاهد تبدیل این منطقه به عنوان یکی از قطب های مهم پرتودهی در کشور و همین طور در منطقه باشیم.




منبع:

1401/08/02
21:07:52
5.0 / 5
432
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز