رفع فیلتر نیمه شبانه واتساپ

رفع فیلتر نیمه شبانه واتساپ سنج نیوز: نیمه شب گذشته واتساپ برای گروهی از کاربران تلفن های همراه به خصوص بر روی گروهی از شماره های همراه اول برای ساعاتی رفع فیلتر شد. بااینکه با شروع پنجشنبه باردیگر اختلالات بر روی خیلی از این شماره ها از سر گرفته شده اما روی برخی از ارائه دهندگان اینترنت خانگی هم دسترسی به واتساپ ساده تر شده. البته معین نیست این اتفاق بیشتر ناشی از اختلال در فیلترینگ رخ داده در فیلترینگ است تا سیاست جدید برای رفع محدودیت ها.




به گزارش سنج نیوز به نقل از خبر آنلاین، درحالی که روز گذشته هم وزیر ارتباطات از رفع تمام محدودیت های در نظر گرفته شده برای اینترنت غیر از محدودیت های اعمالی برای واتساپ و اینستاگرام سخن گفته بود، از نیمه شب گذشته برخی از کاربران واتساپ روی اینترنت های موبایلی اپراتورهای مختلف و به خصوص همراه اول برای ساعاتی بدون استفاده از فیلترشکن توانستند به واتساپ دسترسی داشته باشند. باردیگر انتقال داده های تکستی انجام می گرفت اما انتقال تصاویر و فیلم به دشواری در جریان بود.
البته پیش تر هم یک دفعه به علت اختلال در فیلترینگ، چنین دسترسی کوتاهی به وجود آمده بود حالا اما بسیاری از کاربرانی که در آن ساعات به واتساپ دسترسی داشتند برای اتصال مجدد با چالش پیش رو شدند و این نشان میدهد احتمالاً فیلترینگ با حفره ای روبه رو شده است.
از ابتدای مهرماه به علت حوادث امنیتی بعد از فوت مهسا امینی با حکم موقت امنیتی تعداد زیادی از پلت فرم ها و سایت های بین المللی فیلتر شدند اما از شروع هفته جاری به مرور خیلی از این موارد فیلترینگ برچیده شدند و تقریباً فقط دو پلت فرم واتساپ و اینستاگرام فیلتر مانده بودند.

۴۱۴۱


منبع:

1401/07/28
12:13:47
5.0 / 5
467
تگهای خبر: آنلاین , اینترنت , سیاست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز