اذعان آمریکا به تمرکز روی ناآرامی ها در ایران

اذعان آمریکا به تمرکز روی ناآرامی ها در ایران سنج نیوز: در ادامه مداخلات آمریکا در امور داخلی ایران و کوشش برای برهم زدن نظم عمومی و امنیت در کشورمان سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا اصرار کرد که هم اکنون تمرکز واشنگتن روی ناآرامی ها در ایران قرار دارد، نه مذاکرات احیای برجام.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، ند پرایس سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در نشست خبری که شامگاه چهارشنبه انجام شد در پاسخ به سوالی در خصوص این که «آیا واشنگتن هنوز به مذاکرات برجامی با ایران ادامه می دهد؟» اظهار داشت که هم اکنون این مذاکرات، تمرکز ایالات متحده نیست.
ایشان سپس بدون اشاره به کارشکنی ها و زیاده خواهی طرف آمریکایی در جریان مذاکرات رفع تحریم ها که باعث شده است این رایزنی ها تا حالا بی نتیجه باقی بماند، کوشش کرد ایران را مقصر به نتیجه نرسیدن مذاکرات بداند و اظهار داشت: مقامات ایران بطور واضح نشان دادند که آماده این توافق نیستند. بنظر می رسد که حصول یک توافق قریب الوقوع هم نخواهد بود. خواسته های ایران غیر واقع بینانه و فرا برجامی است و آنچه در طول هفته های گذشته شنیدیم و خواندیم نشان دهنده تغییر موضع مقامات ایران نبوده است.
بنابر گزارش وب سایت وزارت امورخارجه آمریکا، ند پرایس همین طور با اشاره به ناآرامی های اخیر در بعضی شهرهای ایران اصرار کرد که حالا تمرکز واشنگتن روی اعتراضات در ایران قرار دارد و آنها از هر طریقی که بتوانند از آن حمایت می کنند.
سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا با تکرار این ادعا که نیروهای امنیتی ایران با خشونت با افراد حاضر در ناآرامی ها برخورد می کنند، اظهار داشت که واشنگتن تلاش می کند تا عواقب و هزینه ای را بر مسئولان این وضعیت در ایران تحمیل کند.
وی در پاسخ به سوالی درباره ی بازگشت باقر نمازی، شهروند دوتابعیتی ایرانی -آمریکایی به ایالات متحده و وضعیت سایر شهروندان آمریکایی زندانی در ایران به تکرار ادعاها درباره ی علت حبس این افراد پرداخت و اشاره کرد: آزادی اتباع آمریکایی زندانی در ایران همیشه یکی از اولویت های وزارت امورخارجه بوده است و ما رایزنی درباره ی آنها را حتی قبل از شروع مذاکرات احیای برجام در سال قبل شروع کردیم و هم اکنون نمی توانم درباره ی روند گفت وگوها اطلاعاتی ارائه دهم اما تاکید می کنم که این مساله از اولویت های ماست.




منبع:

1401/07/21
13:11:57
5.0 / 5
540
تگهای خبر: آمریكا , ایران , برجام , تحریم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز