بسته اخبار سیاسی ۱۶ مهر

نامه مقتدی صدر به قاآنی

نامه مقتدی صدر به قاآنی به گزارش سنج نیوز، نامه مقتدی صدر به سردار قاآنی/ شروع سال تحصیلی دانشگاه ها/ افزایش حقوق ها/ ناآرامی های اخیر در کشور و... از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزئیات آن در ادامه می آید.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، انتشار نامه مقتدی صدر رهبر جریان صدر به فرمانده سپاه قدس ایران از جانب رسانه های عراقی در صدر اخبار مورد توجه مخاطبان بود.
در بخشی از این نامه که تاریخ آن در ارتباط با ماه مارس گذشته مصادف با نیمه شعبان بوده، آمده است: عراق متعهد خواهد ماند تا زمین و آسمانش نقطه شروعی برای حمله به کشور شما نباشد، امیدواریم که شما هم به آن پایبند بمانید؛ ما نمی خواهیم جمهوری اسلامی دلیل و دستاویزی برای دیگران، (خواه) از جنوب و (خواه) از شمال و حتی رژیم صهیونیستی برای بمباران عراق و اماکن مقدس آن باشد.
بامداد امروز، جشن آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها با حضور سید ابراهیم رئیسی در دانشگاه الزهرا (س)برگزار شد.
در بخشی از این مراسم، رئیس جمهور با اشاره به رد پای دشمن در اغتشاشات اخیر عنوان کرد: دشمن تصور می کرد که می تواند در ظرف دانشگاه امیال خویش را دنبال کند، غافل از این که دانشجویان و اساتید ما بیدار بوده و اجازه تحقق خیال های باطل دشمن را نخواهند داد و حتما در عرصه علم و دانش هم مانند دیگر عرصه ها دشمن را ناکام خواهند گذاشت.
پیام تسلیت مقام معظم رهبری به دنبال درگذشت شاعر آئینی، سید رضا موید از دیگر اخبار پربازدید بود.
متن پیام حضرت آیت الله خامنه ای به این شرح است: درگذشت شاعر آئینی با اخلاص جناب آقای سید رضا موید رحمة الله ضد را به فرزندان و خاندان گرامی ایشان و به جامعه ی ادبی خراسان تسلیت عرض میکنم. شعر روان و دلنشین این هنرمند مومن که غالباً در خدمت معارف و ارزشهای دینی است یادگار ارزشمند ی وی در اینجا و ذخیره ی گرانبهای او برای نشأه ی اخروی است ان شاءالله. خداوند او را با شهیدان محشور فرماید که همواره محافل یاد آنان را با سروده های خود رونق می بخشید.
تصویب طرح امکان رای گیری الکترونیکی نمایندگان مجلس در شورای نگهبان هم از خبرهای پرمخاطب بود.
هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری امروز خود ضمن اشاره به طرح ها و لوایح بررسی شده در شورای نگهبان اظهار داشت: طرح امکان رای گیری الکترونیکی نمایندگان مجلس در شورای نگهبان تصویب و به قانون تبدیل شد.
سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور هم با انتشار توییتی ضمن اشاره به آغاز بررسی لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولتی و بازنشستگان کشوری از فردا در مجلس شورای اسلامی، نوشت که این لایحه با تصویب مجلس، از اول شهریور اجرایی و افزایش حقوق در مواردی تا سقف ۲۰٪ صورت می گیرد.
به دنبال ناآرامی ها اخیر در کشور، مقرر شد تا تیمی ویژه جهت بررسی ابعاد اتفاقات رخ داده به استان سیستان و بلوچستان برود.
محمد سرگزی عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به نشست رئیس جمهور با مجمع نمایندگان استان سیستان بلوچستان، بیان نمود: در نشست مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان با رئیس جمهور، پیرامون اتفاق هایی که در زاهدان رخ داد نمایندگان گزارشی را عرضه کردند که چه وقایعی رخ داده است و نمایندگان استان درخواست نمودند تا یک تیم جهت بررسی دقیق ابعاد این مورد به استان اعزام شوند که رئیس جمهور هم بر این مورد صحه گذاشتند.
همینطور مقرر شده است تا نمایندگان مجلس در جلسات علنی هفته جاری خود به بررسی گزارش کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مورد واقعه فوت مهسا امینی می پردازند.
علی حدادی سخنگوی کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها هم از جمع بندی نهایی گزارش پرونده فوت مهسا امینی در نشست این هفته کمیسیون و عرضه آن به صحن مجلس جهت قرائت در نخستین فرصت اطلاع داد.
دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر بخوانید.
دولت موظف است فضای گفتمان و اعتراض منطقی را ایجاد کند
بسترهای گفت وگوهای اجتماعی خیلی از آشوب های هیجانی را مدیریت و کنترل می کند
با تعامل مردم و حاکمیت از خواسته های دشمنان جلوگیری کنیم
ملت ما با هر سلیقه ای در کنار هم ایستاده اند
***
در حالیکه مذاکرات برای احیای برجام معطل تصمیم سیاسی واشنگتن است، وزارت امورخارجه آمریکا اعلام نمود که اگر ایران به رویه کنونی خود در مذاکرات برجامی ادامه دهد، اجرای دقیق و سرسختانه تحریم ها ضد ایران هم ادامه خواهد یافت.
ویدانت پاتِل معاون سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در نشست خبری هفتگی این وزارت خانه به سوالاتی پیرامون حوادث اخیر در ایران و موضع واشنگتن در این حوزه پاسخ داد و اظهار داشت: ما کاملاً واضح گفته ایم که اگر ایران به اتخاذ مواضعی ادامه دهد که می داند نه ما و نه شرکای ما در E3 (تروئیکای اروپایی شامل انگلیس، فرانسه و آلمان) نمی توانند آنها را بپذیرند، آن گاه همه چیز به شکل فعلی ادامه خواهد یافت و این به معنای اجرای دقیق و سرسختانه تحریم های ما و افزایش انزواطلبی بین المللی ایران است.
به دنبال تحریم های جدید آمریکا ضد ایران هم ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه در مطلبی در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به اینکه تمام مردم ایران بدون هیچ گونه تفکیک و تبعیضی، سالهای طولانی با تحریم های ظالمانه آمریکا که معیشت، شغل و زندگی عادی آنان را هدف گرفته دست و پنجه نرم می کنند، اظهار نمود: تحریم خمیرمایه اصلی حقوق بشر آمریکایی است.




منبع:

1401/07/16
17:48:37
5.0 / 5
517
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز