نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس:

پیری جمعیت جامعه را با چالش نیروی کار و مولد مواجه خواهد کرد

پیری جمعیت جامعه را با چالش نیروی کار و مولد مواجه خواهد کرد به گزارش سنج نیوز، لرستان نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پیری جمعیت در آینده نه چندان دور جامعه را با چالش نیروی کار و مولد مواجه خواهیم بود.


دکتر یحیی ابراهیمی در گفت و گو با ایسنا درباب افزایش سن سالمندی، با اعلان اینکه جمعیت ایران به سمت جمعیتی پیر می رود، اظهار داشت: در مقطعی ایران جوانترین کشور دنیا بود و پیش از انقلاب رشد جمعیت بین ۳ و ۳.۵ درصد را داشتیم.
وی افزود: از ۳۵ میلیون نفر جمعیت کشور به ۸۰ میلیون نفر افزوده شد و به تبع آن مرگ و میر و جمعیت کنترل شد.
نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اکنون جمعیت کشور به سمت سالمندی و پیری پیش می رود و متاسفانه در آینده مشکلات جمعیتی خواهیم داشت.
ابراهیمی بیان کرد: در این جهت مقام معظم رهبری تاکید بر جوانی جمعیت داشت و در آینده نه چندان دور با چالش نیروی کار مواجه خواهیم بود.
وی با تاکید براینکه اکنون امید زندگی در آقایان از ۶۰ سال به ۷۲ سال رسیده و در خانم ها ۷۶ سال است، افزود: در آینده این روند افزایش می یابد و جمعیت کشور به سمت جمعیتی پیر سوق داده می شود.
نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برای برنامه ریزی لازم برای جمعیت سالمند کشور داشته باشیم و مراقب در سنین بالا و بیماریها در سنین بالا داشته باشیم.
وی اظهار داشت: بیماریهای فشار خون، قلبی و عروقی، کَنسرها در سنین بالا و بیماریهای استخوانی و مفاصلی و... باید مسئولین کشوری باید نسبت به طب سالمندی اهتمام ویژه داشته باشند همچنان که به طب کودکان نیازمندیم.
ابراهیمی تصریح کرد: بیماریهای اختصاصی زمان سالمندی برنامه ریزان کشوری به خصوص وزارت بهداشت از همین الان به فکر تربیت پزشکانی باشند که بصورت اختصاصی در حوزه طب سالمندی فعالیت کنند و ضروریست کمیسیون بهداشت و درمان و وزارت بهداشت تاکید بر این مساله داشته باشند.




منبع:

1401/07/11
10:57:28
5.0 / 5
493
تگهای خبر: ایران , كمیسیون
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۵

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز