چین:

آمریکا کارهای سودمند بیشتری برای احیای برجام انجام دهد

آمریکا کارهای سودمند بیشتری برای احیای برجام انجام دهد به گزارش سنج نیوز، سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانسی خبری تحریم های اعمالی اخیر آمریکا ضد ایران را محکوم نمود.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین روز جمعه در کنفرانس خبری هفتگی خود در ارتباط با تحریم های غیرقانونی اخیر آمریکا ضد ایران اظهار داشت: چین همیشه به صورت قاطع مخالف تحریم های یکجانبه غیرقانونی و غیرقابل توجیه آمریکا بوده است. جامعه بین المللی - ازجمله چین - همکاریهای عادی در قالب مقررات بین المللی با ایران را داشته است.
وی ادامه داد: این مساله ای منطقی و قانونی می باشد که به هیچ طرف سومی صدمه نمی رساند و لایق است که به آن احترام گذاشته شده و از آن حفاظت بشود. طرف آمریکایی باید از عمل اشتباه اتکا به تحریم ها بر سر هر پیچ و خمی دست بکشد و کارهای بیشتری که برای مذاکرات جهت ازسرگیری پایبندی به برجام مفید است، انجام دهد.
وزارت خزانه داری آمریکا روز پنج شنبه (۷ مهر ۱۴۰۱) از اعمال تحریم ضد شرکتهای واقع در چین و امارات اطلاع داد که متهم به دست داشتن در صادرات نفت ایران هستند.
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در اطلاعیه ای اعلام نمود که برای پیشگیری از فرار از تحریم ها توسط ایران، خزانه داری آمریکا دو شرکت حمل و نقل و انبار ژانگو و کشتی رانی دبلیو اس واقع در چین را به فهرست تحریم های خود افزوده است.
در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا آمده است که این اقدام، شرکتهای دلال و صوری ایران در امارات، هنگ کنگ و هند را هم هدف قرار داده است.
وزیر خارجه آمریکا در ادامه بیانیه خود آورده است: در زمانی که ایران در حال تسریع برنامه هسته ای خود است، ما به تسریع اعمال تحریم ها ضد نفت خام و محصولات پتروشیمی ایران که ذیل برجام برداشته شده بودند، ادامه می دهیم.
وی افزود: این اقدامات با هدف محدود کردن شدید صادرات نفت و محصولات پتروشیمی به صورت منظم ادامه خواهند یافت.
بلینکن در ادامه اخطار داد که اگر دیگران نمی خواهند هدف تحریم های آمریکا قرار بگیرند، باید فورا به این گونه تبادلات خاتمه بدهند.



1401/07/09
09:18:36
5.0 / 5
520
تگهای خبر: آمریكا , ایران , برجام , تحریم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۵

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز