روایت کرباسچی از نحوه دعوت صدا و سیما و بازتاب های منفی حضورش در مناظره تلویزیونی

روایت کرباسچی از نحوه دعوت صدا و سیما و بازتاب های منفی حضورش در مناظره تلویزیونی به گزارش سنج نیوز، منیبان نوشت: دبیرکل سابق حزب کارگزاران اظهار داشت: این برنامه من بسیار مورد انتقاد قرار گرفت. حداقل در فضای مجازی که گاهی اوقات حضوری بسیار کمرنگ دارم و اظهارنظری می کنم نسبت به این حضور انتقادات زیادی شده بود و گفته می شد چرا رفتید و چرا سوپاپ اطمینان شدید و تعابیر زشتی داشتند. این وضعیت نشان داده است در جامعه ما قطب بندی تندی نسبت به وضع موجود وجود دارد.



غلامحسین کرباسچی، دبیرکل سابق حزب کارگزاران سازندگی و چهره سیاسی اصلاح طلب، در ارتباط با مناظره های اخیر در صدا و سیما که از اصلاح طلبان هم دعوت شد اظهار داشت: از صداوسیما با من تماس گرفتند و با اصرار به من گفتند که بیایید و صحبت کنید و حتی القابی را عنوان کردند که من لایقش نبودم و گفتند ما می خواهیم شما بیایید من پذیرفتم و پرسیدم برنامه چیست؟! گفتند گنجی و یک میهمان تلفنی هم داریم به نام عباس عبدی اما رفتم و دیدیم در بین برنامه به جای عبدی آقای دیگری تشریف آوردند.
او اضافه کرد: این برنامه من بسیار مورد انتقاد قرار گرفت. حداقل در فضای مجازی که گاهی اوقات حضوری بسیار کمرنگ دارم و اظهارنظری می کنم نسبت به این حضور انتقادات زیادی شده بود و گفته می شد چرا رفتید و چرا سوپاپ اطمینان شدید و تعابیر زشتی داشتند. این وضعیت نشان داده است در جامعه ما قطب بندی تندی نسبت به وضع موجود وجود دارد.
کرباسچی افزود: من در ارتباط با مسئله مهسا امینی نظرسنجی را در صدا و سیما دیدم و قاعدتا اگر عقلانیتی منطقی در صدا و سیما وجود داشته باشد و بخواهند شنونده حرف های مردم باشند همین نظر سنجی ها را مبنی قرار می دهند. خیلی از علما و اهالی حوزه و افرادی در حد مرجعیت و اجتهاد وجود دارند که، شرایط و سلیقه سیاسی آنها متفاوت می باشد و در مورد حجاب میتوان از آنها استفاده نمود. ما در بحث شرعی خویش را صالح نمی دانیم و اگر این بحث ها بخواهد عمومی شود باید از بزرگان استفاده گردد. در مورد اتفاق بدی که در حد فاجعه بود و برای مهسا امینی رخ داد نظرسنجی افکار عمومی را انجام داده بودند دبیرکل سابق حزب کارگزاران سازندگی در ارتباط با اعتراضات اخیر که به دنبال درگذشت مهسا امینی در کشور شروع شد افزود: وقتی برای اعتراضات مردم برخوردی پاسخگویانه و قانع کننده عرضه نمی گردد رویکردها در نهایت به خشونت کشیده می شود باید بگویم دل من می سوزد. مثلاً گنجی و اظهارات وی در مناظرات یا روالی که در کیهان و... وجود دارد این روال سبب ناراحتی و دلسوزی من می شود؛ جمله ای عربی روایت می کنند که ترجمه اش می گویند آدم مومن از یک سوراخ دو بار نیش نمی خورد. یا شعری که می گوید «صدبار بدی کردی و دیدی ثمرش را نیکی چه بدی داشت...! که دیدی ثمرش را». روالی که اقایان دارند و این نوع برخورد با مردم و این یک جانبه نگری نسبت به همه چیز و نادیده گرفتن کامل طرف مقابل، نتیجه را نشان آنها داده است و من نگران هستم. نادیده گرفتن افکار عمومی و مردم و حرف منطقی و تهمت زدن و ناسزا گویی به هر کسی که در مقابل آنها است و برخورد با هر کسی که کمترین زاویه ای با آنها دارد درست نیست.



او افزود: خطاب به همان شخص حاضر در مناظره می گویم ما هم داخل این نظام بودیم شما هم داخل این نظام هستید طیف شما باید حرف همه را گوش بدهد اینکه به صحرای کربلا بزنید و تهمت بزنید، حتی بگویید شما سکولار هستید درست نیست. یک مرتبه هم که شده از تهمت زدن و... دست بردارید و حرف طرف مقابل را گوش کنید. چطور نمی خواهند تجربه ای را حتی یک مرتبه امتحان کنند؟!

کرباسچی تصریح کرد: در دوره ده ساله شهرداری ما یک نفر را نشان بدهید که مضروب شده است و این حرف که هزاران فرد را کشته اید، خب پس از من افرادی هم در شهرداری بوده اند سرچ کنید حوادثی که می گفتند چیست؟! قانون را نفهمیده اند. آنچه حتی در مناظره هم واضح بود رفتارهای دوگانه ای بود که وجود داشت. بعنوان مثال میکروفون در گوش مجری را کم نکرده بودند و مردم به سادگی متوجه می شدند چه چیزهایی به او دیکته می شود.


بیشتر بخوانید: فوت مهسا امینی، قفل بحث ممنوعه صدا و سیما را شکست / جدل داغ کرباسچی و گنجی روی آنتن زنده تلویزبون کرباسچی روی آنتن شبکه خبر: نماد اسلام فقط حجاب نیست؛ حکومت علی (ع) و حل ۳ مشکل مردم کوفه

۲۱۲۲۰


منبع:

1401/07/06
13:06:46
5.0 / 5
430
تگهای خبر: اصلاح طلبان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز