باوجود اختلاف شدید پدران رخ داد

باوجود اختلاف شدید پدران رخ داد به گزارش سنج نیوز، عصر ایران نوشت: هر چند احمد منتظری و حسن خمینی به صفت شخصی خود مشکلی با هم ندارند ولی نام این دو یادآور پدران شان است: آیت الله حسینعلی منتظری و حاج سید احمد خمینی و بی گمان اگر روابط آن دو تیره نشده بود داستان قائم مقام رهبری هم شاید به شکل دیگری رقم می خورد.



حضور حجت الاسلام احمد منتظری در مراسم پنج شنبه «نشست مبانی فقهی و کلامی آیت الله العظمی صانعی» از این حیث جالب بود که یکی از سخنرانان و میهانان ویژه سید حسن خمینی بود.
هر چند احمد منتظری و حسن خمینی به صفت شخصی خود مشکلی با هم ندارند ولی نام این دو یادآور پدران شان است: آیت الله حسینعلی منتظری و حاج سید احمد خمینی و بی گمان اگر روابط آن دو تیره نشده بود داستان قائم مقام رهبری هم شاید به شکل دیگری رقم می خورد.
نکته‌ی متفاوت و متمایز درباره‌ی سید حسن خمینی البته اینست که بیشتر از آن که یادآور پدر مرحوم خود باشد و مواضعی چون او را در برابر آیت الله منتظری اتخاذ کند بعنوان یادگار امام شناخته می شود. اصوال گرایان البته عنوان یادگارِ یادگار امام را بیشتر می پسندند حال آن که مراد از یادگار، الزاماً فرزند نیست، می تواند فرزند فرزند یا هر کسی یا موضوعی باشد که به یاد دیگری - فرد اصلی و مشهور- بیندازد و الان حسن خمینی به اعتبار "خمینی" بودن یاد خود امام خمینی را بیشتر تازه می کند تا حاج احمد خمینی را.



بیشتر بخوانید: سید حسن خمینی: آیت الله صانعی از انحرافات تبری می جست / او از جمهوری اسلامی دفاع منتقدانه داشتند


منبع:

1401/06/18
11:11:32
5.0 / 5
389
تگهای خبر: ایران , روابط
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز