رئیس سازمان انرژی اتمی:

تولید 10 هزار مگاوات برق اتمی در دستور کار قرار دارد

تولید 10 هزار مگاوات برق اتمی در دستور کار قرار دارد سنج نیوز: به گزارش سنج نیوز، بوشهر معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران اظهار داشت: نیروگاه های جدید، 10 هزار مگا واتی برق تحت یک برنامه عملی در کشور ساخته می شوند.


محمد اسلامی روز جمعه در حاشیه شروع عملیات اجرائی پروژه آب شیرین کن نیروگاه اتمی بوشهر اظهار نمود: توسعه و بهره برداری از ظرفیت های منابع غیر فسیلی باتوجه به تکالیف قانونی و تولید انرژی پاک همچون وظایف ذاتی سازمان انرژی اتمی ایران است.
وی افزود: فلسفه سازمان انرژی اتمی این است که از این هدیه باارزش بهره بگیرد و انرژی پایدار برای کشور تامین کند.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران عنوان کرد: با ستایش از همه کسانی که در این خصوص تلاش نموده اند، اما بیاید بگویم که ثمره متناسب با نیاز کشور ارائه نکرده ایم.
اسلامی اشاره کرد: ما فقط یک نیروگاه ۱۰۰۰ مگا واتی در بوشهر داریم در صورتیکه باید چندین نوع از این نیروگاه ها در سطح کشور داشته باشیم.
وی اضافه کرد: البته نبود همکاری ها، مزاحمت ها و دشمنی ها نباید حرکت تحویلی ما را متوقف نماید و باید بدون نگاه به بیرون و با باور به اعتماد نیروی انسانی و ظرفیت های تحقیقاتی علمی کشور، جریان ساخت نیروگاه اتمی به حریانی مستمر تبدیل نماییم.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اظهار داشت: نباید تصور نماییم، چون بیگانگان نمی گذارند، نمی توانیم فعل توانستن را صرف نماییم که با یاس و ناامیدی، هیچ گاه به جایی نخواهیم رسید.
اسلامی اظهار نمود: نیروگاه های جدید، ۱۰ هزار مگا وات برق جدید تحت یک برنامه عملی در کشور ایجاد می شود و در این راه و مشکل تامین منابع نداریم.
وی اشاره کرد: برای ساخت واحدهای نیروگاه اتمی، از منابع داخلی و درون خودش استفاده می نماییم چونکه نیروگاه های اتمی ثروت آفرین است و به مانند سایر پروژه های عمرانی نیست که نیاز به تخصیص منابع از منابع دیگر داشته باشد.
معاون رییس جمهور تصریح کرد: برمبنای آمارهای جهانی، بیشترین و بالاترین ظرفیت های آب شیرین کن جهان در منطقه خلیج فارس قرار دارد که کمترین سهم آن به ایران رسیده است.
اسلامی اظهار داشت: برای پیشبرد برنامه توسعه سازمان انرژی ایران نیاز به توجه به الزمات زیست محیطی داریم و به عنوان مسولیت های اجتماعی به ان توجه ویژه داریم.




منبع:

1401/06/04
11:22:10
5.0 / 5
420
تگهای خبر: ایران , رئیس جمهور , ساخت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز