واکنش مشاور تیم مذاکره ایران به کشته شدن دختر نظریه پرداز پوتین

واکنش مشاور تیم مذاکره ایران به کشته شدن دختر نظریه پرداز پوتین به گزارش سنج نیوز، ایسنا نوشت: مشاور تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات وین به کشته شدن دختر یک چهره نزدیک به رئیس جمهور روسیه واکنش نشان داد.




محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات وین در واکنش به ترور چهره نزدیک به متحد ولادیمیر پوتین، در توئیتی نوشت:
«یک زن جوان کشته شده است، اما رسانه های غربی آنرا تروریسم نمی خوانند.
از این گذشته، من چندین بار به روسیه سفر کرده ام، اما به خاطر ندارم که در هیچ بحث به الکساندر دوگین اشاره ای شود. یاد گرفته ام به روایت های غربی در رابطه با هیچ یک از مخالفان شان اعتماد نکنم.»

این اظهارات مرندی به دنبال این مطرح می شود که داریا دوگینا دختر الکساندر دوگین، کهنه سرباز و مفسر سیاسی روسی، کشته شد.
شبکه راشا تودی در اینباره گزارش داد، این رویداد در بزرگراهی حدود ۲۰ کیلومتری غرب مسکو حدود ۲۱: ۳۵ به وقت محلی رخ داد. تصاویر و ویدیوهای انتشار یافته نشان داده است که این انفجار درست در وسط بزرگراه صورت گرفت و اجزای منفجر شده به اطراف پرتاب شدند. این خودروی ویران شده که کاملا آتش گرفت، سپس به حصاری برخورد کرد.
به گفته سرویسهای اضطراری فقط یک شخص داخل این خودرو بود و فورا بعد از انفجار کشته شد. گزارش های اولیه نشان دادند که یک دستگاه منفجره خانگی امکان دارد عامل این انفجار بوده باشد اما بازرسان هنوز علت انفجار یا انگیزه احتمالی را تایید نکرده اند.
اوایل شامگاه شنبه، الکساندر دوگین طی جشنواره ای درمورد «سنت و تاریخ» سخنرانی کرد و دختر او هم بعنوان میهمان در آن حضور داشت. بعضی از گزارش های تایید نشده نشان دادند که دوگین در ابتدا قصد داشت که به همراه دخترش این جشنواره را ترک کند اما بعدا تصمیم گرفت که خودروی جداگانه ای بگیرد و بدین ترتیب خودروی خویش را به دخترش داریا داد.


بیشتر بخوانید: مرندی مشاور تیم مذاکره: حذف نام سپاه از لیست «سازمان های تروریستی»، هیچگاه پیش شرط ایران نبوده نماینده ولی فقیه در سپاه: از اول سپاه گفته بود ما را به مذاکرات برجامی گره نزنید، دوستان این مساله را بعنوان عرق ملی و انقلابی مطالبه کردند واکنش مرندی به ادعای گاردین

داریا دوگینا، مفسر سیاسی، دختر پروفسور الکساندر دوگین بود؛ فیلسوفی که به علت دیدگاه های ضد غربی و «نئو-اوراسیایی» خود معروف است. رسانه های غربی طی دهه اخیر بارها از الکساندر دوگین بعنوان یکی از نیروهای محرکه سیاست خارجه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه یاد کرده اند. همین چند ماه پیش، سی بی اس او را "نظریه پرداز راست افراطی که پشت ایده های پوتین است" خطاب کرد، در صورتی که واشنگتن پست او را «نویسنده رمزآلود راست افراطی که به اندیشه های روسی پوتین شکل می دهد» نامید.
الکساندر دوگین همینطور یکی از حامیان اصلی ولادیمیر پوتین به حساب می آید که به واژه «نوروروسیا» (روسیه جدید) جانی باردیگر داد؛ واژه ای که توسط پوتین برای توجیه الحاق کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ استفاده شد.




۲۱۲۲۰

1401/05/31
21:07:22
5.0 / 5
604
تگهای خبر: ایران , برجام , خودرو , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز