واکنش ایران به ادعای قاچاق سلاح از بندرعباس به یمن

واکنش ایران به ادعای قاچاق سلاح از بندرعباس به یمن سنج نیوز: سخنگوی وزارت امور خارجه به ادعای انتشار یافته در یک رسانه عربی در خصوص قاچاق تسلیحات از بندرعباس به بندر الحدیده یمن واکنش نشان داد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاران درباب ادعای انتشار یافته در یک رسانه عربی در خصوص قاچاق تسلیحات از بندرعباس به بندر الحدیده یمن، گفت: اینطور ادعاها، بی اساس و صحنه سازی تکراری از جانب ائتلاف متجاوز و حامیان غربی آنهاست.
سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: ائتلاف مجاوز و حامیان غربی آنها باید پاسخگوی جنایت هایی باشند که بیش از هفت سال در یمن مرتکب شده و موجب کشتار مردم بیگناه و نابودی زیرساخت های یمن شدند و بزرگترین فاجعه انسانی قرن را رقم زده اند.
کنعانی در ادامه اظهارداشت: بهتان زنی به جمهوری اسلامی ایران تنها در امتداد منحرف کردن افکار عمومی ملت های منطقه و جهان از واقعیت های بحران یمن است.
سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: حمایت های جمهوری اسلامی ایران از مردم یمن از شروع بحران این کشور، ماهیت سیاسی داشته و ایران همیشه از روند مسالمت آمیز و نیز کوشش های سازمان ملل برای حل و فصل سیاسی این جنگ خانمان سوز و ادامه ترک مخاصمه پشتیبانی کرده است.
کنعانی اشاره کرد: ادامه سیاست های خصمانه و تکرار سناریوهای نخ نما باوجود ادعای کوشش برای توقف درگیری در یمن، نتیجه جدیدی را به نفع متجاوزان رقم نخواهد زد.



1401/05/24
21:18:11
5.0 / 5
576
تگهای خبر: ایران , ساخت , سیاست , وزارت امور خارجه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۱

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز