در گفت وگوی تلفنی با جوزف بورل

امیرعبداللهیان: دیدگاه های ایران درباره ایده های عرضه شده از جانب مورا به وی منتقل شده است

امیرعبداللهیان: دیدگاه های ایران درباره ایده های عرضه شده از جانب مورا به وی منتقل شده است وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: دیدگاه ها و ملاحظات جمهوری اسلامی ایران درباره ایده های عرضه شده از جانب «انریکه مورا» به وی منتقل شده است.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان عصر دوشنبه(۱۷ مرداد) در تماس تلفنی با «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، با وی در مورد تحولات دور تازه گفت وگوهای رفع تحریم در وین به بحث و تبادل نظر پرداخت.
وزیر امور خارجه کشورمان در این تماس با تاکید بر این که هیأت مذاکره کننده ایرانی با اراده و جدیت برای دستیابی به توافق در وین حضور داشته و ایده های سازنده ای را برای حل و فصل موضوعات باقی مانده عرضه داد، اظهار نمود: دیدگاه ها و ملاحظات جمهوری اسلامی ایران درباره ایده های عرضه شده از جانب انریکه مورا به وی منتقل شده است و انتظار می رود همه طرف ها برای دستیابی به متن نهایی توافق از خود اراده و جدیت نشان دهند.
امیرعبداللهیان ضمن تمجید از تلاشهای هماهنگ کننده جهت تسهیل دستیابی به توافق، خاطرنشان کرد که توافق نهایی باید تأمین کننده حقوق و منافع ملت ایران بوده و رفع پایدار موثر تحریم ها را تضمین نماید.
امیرعبداللهیان در انتها ابراز امیدواری کرد که با واقع بینی و اجتناب از اتخاذ مواضع غیرسازنده، بخصوص از جانب آمریکا، مسیر دستیابی به توافق هموار شود.
به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، عصر امروز یک مقام ارشد وزارت امور خارجه ایران در یک موضع گیری رسانه ای در مورد این دور از مذاکرات وین، اظهار داشت: در ۴ روز گذشته مذاکرات فشرده ای در مورد چند مبحث باقی مانده برای اطمینان از تأمین ملاحظات و نگرانی های کشورمان برگزار گردید. در جریان این گفت وگوها ما مواضع خویش را با طرف های مقابل به اشتراک گذاشتیم و در بعضی موضوعات هم پیشرفت های نسبی حاصل شد.
وی ادامه داد: با عنایت به مباحث صورت گرفته طی چهار روز گذشته، امروز انریکه مورا چند ایده در مورد برخی موضوعات باقی مانده به طرف ها عرضه داد.
این مقام ارشد وزارت امور خارجه ایران افزود: ما بمحض دریافت این ایده ها، پاسخ و ملاحظات اولیه خویش را به ایشان منتقل کردیم، اما طبیعتا این موارد نیازمند بررسی جامع هستند و ما نظرات و ملاحظات تکمیلی خویش را به هماهنگ کننده و سایر طرف ها منتقل خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: بدون تردید اصل اساسی برای ما حراست از حقوق و تأمین منافع ملت ایران است. احقاق این حقوق و تأمین منافع و تضمین اجرای پایدار تعهدات طرف مقابل و پیشگیری از تکرار رفتارهای غیرقانونی آمریکا، دغدغه جدی تیم مذاکره کننده است.



1401/05/17
22:39:49
5.0 / 5
625
تگهای خبر: آمریكا , ایران , تحریم , دریا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز