حمایت معاون وزیر خارجه بحرین از برجام

حمایت معاون وزیر خارجه بحرین از برجام به گزارش سنج نیوز یک مقام ارشد وزارت امورخارجه بحرین از توافق هسته ای با ایران حمایت کرد و ایران را همسایه ای مهم در منطقه برشمرد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، عبدالله الخلیفه معاون وزیر امورخارجه بحرین در گفتگو با شبکه فاکس نیوز به طرح ادعاهایی ضد ایران پرداخت و ادعا نمود که جمهوری اسلامی ایران همواره در امور داخلی کشورش دخالت کرده است!
ایشان در ادامه ادعاهای خصمانه و بی اساس خود اظهار داشت که ایران همسایه ای مسئول نبوده و ثبات خاورمیانه را به خطر انداخته است.
عبدالله الخلیفه در بخش دیگری از این مصاحبه که در حاشیه جلسه امنیتی آسپن انجام گرفته است، ادعا نمود که ایران در طول ۴۰ سال قبل برای انجام کارهای خود مصونیت داشته است.
وی ادامه داد: ما معتقدیم که ایران همسایه ای مهم در منطقه است اما ایرانی مسئول که به مرزهای کشورهای همسایه احترام بگذارد، از توسعه ظرفیت های هسته ای و موشکی خودداری کند و از تروریسم و افراط گرایی حمایت نکند.
این مقام بحرینی همینطور از توافق هسته ای با ایران حمایت کرد و با تاکید بر ادعاهای نخ نما و واهی ضد ماهیت برنامه هسته ای کشورمان اظهار داشت که این توافق می تواند به مقابله با تهدید مشترکی که همه با آن مواجهند، کمک نماید.
به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، این ادعاهای خصمانه در حالی از جانب معاون وزیر امورخارجه بحرین مطرح می شود که این کشور یکی از اعضای ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی است که بیشتر از هفت سال است کشور یمن و مردم بی دفاع آنرا به بهانه بازگرداندن قدرت به عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن هدف حملات غیر انسانی و وحشیانه قرار داده است.
سازمان ملل بارها نسبت به فاجعه انسانی در یمن اخطار داده و خواهان رسیدگی به بیشتر از ۷۵ درصد مردم این کشور شده است که حالا نیازمند فوری کمک های بشردوستانه هستند اما این اعضای ائتلاف و بخصوص عربستان سعودی بدون این که مسئول دانسته شوند همچنان به جنایات خود ادامه می دهند.




منبع:

1401/05/08
11:21:14
5.0 / 5
608
تگهای خبر: ایران , برجام , توافق هسته ای , رئیس جمهور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۵

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز