وزیر امور خارجه امارات در گفت وگو با امیر عبداللهیان:

امیدواریم که در آینده بتوانیم گام های بلندتری را برای توسعه روابط ایران و امارات برداریم

امیدواریم که در آینده بتوانیم گام های بلندتری را برای توسعه روابط ایران و امارات برداریم حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با شیخ «عبدالله بن زاید» وزیر امور خارجه امارات متحده عربی، درباب روند توسعه روابط دوجانبه و برخی مسائل منطقه ای و بین المللی گفت و گو و تبادل نظر کرد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت و گو با اشاره به نگاه مثبت مقامات عالی رتبه دو کشور به مناسبات فیمابین، از ارتقای سطح روابط دو کشور استقبال کرد و آنرا یک گام مهم در روند توسعه روابط دو جانبه ارزیابی کرد.
امیرعبداللهیان حضور رژیم اشغالگر قدس در منطقه را سبب بی ثباتی و ناامنی در منطقه دانست و اضافه کرد: رژیم صهیونیستی کوشش کرد تا نشست اخیر جده را به یک بحران در منطقه تبدیل نماید، اما با درایت کشورهای شرکت کننده منطقه، موضوعات همکاریهای منطقه ای، پیشرفت و امنیت مورد تاکید قرار گرفت.
رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان در رابطه با مذاکرات رفع تحریم ها اشاره کرد: اتحادیه اروپا به کوشش های خود برای به نتیجه رسیدن مذاکرات ادامه می دهد و ما برای رسیدن به یک نتیجه خوب و پایدار جدی هستیم.
شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه امارات متحده عربی نیز در این گفت وگوی تلفنی، با اشاره به منافع مشترک دو کشور در توسعه روابط در میان، ارتقای سطح نمایندگی های سیاسی را در قالب اهمیت گسترش روابط دو کشور همسایه و تمایلات دو ملت برادر و علاقمندی مقامات عالیه دو کشور به این هدف دانست.
وزیر امور خارجه امارات اضافه کرد: ما تردیدی نداریم که نه فقط می توانیم گرمی روابط دو کشور را بازگردانیم، بلکه افق های تازه ای را نیز به روی روابط بگشاییم، خصوصاً در شرایطی که با چالش های مختلفی در منطقه همچون مسائل زیست محیطی و آب و هوایی مواجه هستیم.
وی ادامه داد: همین طور فرصت های اقتصادی بی شماری در دو کشور برای دو ملت برقرار است که می توانیم از آنها به نحو مطلوبی بهره برداری نماییم و سفرهای متقابل مقامات، تجار و کارشناسان تاثیر به سزایی در این خصوص دارد.
شیخ عبدالله اشاره کرد: برای ما صلح و ثبات و خیر و عزت برای ایران به عنوان کشور همسایه و برادر ما بسیار مهم می باشد، چونکه بر روی کشور ما نیز تاثیر مثبت می گذارد و امیدواریم که در آینده بتوانیم گام های بلندتری را برای توسعه روابط دو کشور برداریم.



1401/05/05
08:54:04
5.0 / 5
549
تگهای خبر: اقتصاد , ایران , تحریم , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز